به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

شروع فعالیت ETF های اتریوم از 23 جولای |صعود یا ریزش اتریوم؟

طبق اطلاعیه بورس اختیارات شیکاگو، شروع فعالیت ETF های اتریوم از 23 جولای 2024 خواهد بود و سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود صندوق‌های مبتنی بر اتریوم را از طریق بورس خریداری و در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاری در ETF های اتریوم به نوعی معادل خرید اتریوم از صرافی‌های ارز دیجیتال است با این تفاوت که فعالیت ETF های اتریوم برای سرمایه‌گذاران سنتی قابل درک و امنتر به شمار می‌آید.

 

شروع فعالیت ETF های اتریوم

تاریخ رسمی آغاز به کار ETF نقطه‌ای اتریوم توسط بورس اختیارات شیکاگو یا CBOE اعلام شد. بورس اختیارات شیکاگو تأیید کرده است که پنج محصول ETF اسپات اتریوم از تاریخ ۲۳ جولای شروع به معامله خواهند کرد. پنج صندوق سرمایه‌گذاری اسپات اتریوم (ETF) از تاریخ ۲۳ جولای در بورس اختیارات شیکاگو شروع به معامله خواهند کرد.

 

در تاریخ ۲۳ می، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تغییرات قوانین مربوط به فعالیت ETF های اتریوم  را تأیید کرد که اجازه لیست شدن چندین ETF اسپات اتریوم را می‌دهد. با این حال، قبل از اینکه محصولات جدید بتوانند معامله شوند، ناظر باید بیانیه‌های ثبت S-1 هر صادرکننده صندوق را تأیید می‌کرد که با توجه به اتفاقات رخ داده به نظر می‌رسد این مراحل طی شده و در 23 جولای شاهد شروع فعالیت ETF های اتریوم خواهیم بود.

 

پنج ETF اسپات اتریوم که فعللا قرار است در لیست صندوق‌های سرمایه‌کذاری اتریوم قابل معامله باشند صندوق‌های 21Shares Core Ethereum ETF، Fidelity Ethereum Fund، Invesco Galaxy Ethereum ETF، VanEck Ethereum ETF، و Franklin Ethereum ETF هستند که همگی مربوط به شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری آمریکا محسوب می‌شوند.

 

تقریبا تمامی صندوق‌ها، در تلاش برای به دست آوردن مزیت بازار اولیه، اعلام کرده‌اند که قصد دارند به طور موقت کارمزدها را لغو یا تخفیف دهند تا برای سهم بازار رقابت کنند. تحلیلگران صنعت به Cointelegraph گفته‌اند که ETF‌های اتریوم می‌توانند میلیاردها دلار جریان خالص را در ماه‌های پس از راه‌اندازی جذب کنند.

 

کاهش عرضه اتریوم در راه است؟

با شروع فعالیت ETF های اتریوم، افزایش تقاضا از سوی مؤسساتی که به دنبال پر کردن صندوق‌های معامله‌گری خود با اتریوم هستند می‌تواند به کاهش عرضه این رمز ارز منجر شود. ذخیره اتریوم در صرافی‌ها، معیاری که مقدار اتریوم موجود برای خرید در صرافی‌های رمزنگاری را دنبال می‌کند، در کمترین میزان چند ساله قرار دارد.

 

 

گزارش اخیر Kaiko نیز به عمق بازار یک درصدی اتریوم اشاره کرد و پیشنهاد داد که کاهش نقدینگی می‌تواند منجر به افزایش نوسانات قیمت شود، به طوری که در مواجهه با تقاضای بیشتر، قیمت اتریوم افزایش یابد و از نظر درصدی بهتر از بیت‌کوین عمل کند. تحلیلگر نهادی، تام دانلیوی، معتقد است که جریان‌های ورودی به ETF‌های اتریوم می‌تواند امسال به 10 میلیارد دلار برسد و شاهد جریان‌های سرمایه‌ای به میزان 1 میلیارد دلار در ماه باشد.

 

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Bitwise، مت هوگان، نیز احساس مشابهی را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که استیک‌کنندگان اتریوم همانند دارندگان بیت‌کوین قصد فروش دارایی‌های خود را ندارند. مدیر اجرایی Bitwise اظهار داشت که 28% از عرضه اتریوم در حال حاضر در دسترس نیست و به افزایش برداشت‌ها از صرافی‌ها به اشکال سردتر ذخیره به عنوان نشانه‌ای دیگر اشاره کرد که دارندگان اتریوم انتظار افزایش قیمت ارز دیجیتال در آینده را دارند.

 

آیا شروع فعالیت ETF های اتریوم منجر به صعود قیمت می‌شود؟

با شروع فعالیت ETF های اتریوم شاهد افزایش تقاضا برای اتریوم از طرف این صندوق‌ها خواهیم بود که این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت این رمز ارز داشته باشد. با این حال، برخی معتقدند تاثیر مثبت این خبر پیش از این بر قیثمت اعمال شده است و با منتشر شدن این خبر احتمالا در کوتاه مدت شاهد نزول قیمت اتریوم باشیم. به هر حال تجربه تایید و شروع به کار ETF های بیت کوین نشان داد که این موضوع در میان مدت تاثیر مثبتی بر قیمت خواهد داشت.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

انتشار وایت پیپر همستر کامبت

بعد از مدت‌ها نسخه به روز وایت پیپر همستر کامبت منتشر شد و اطلاعات جدیدتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *