ساند کلود (SoundCloud) چیست؟ – ایرانیکارت

حتما شما هم برای گوش دادن به موسیقی‌های متنوع و موردعلاقه خود علاوه‌بر دانلود از سایت‌های معتبر و مختلف، از اپلیکیشن‌های موسیقی مثل اسپاتیفای، اپل موزیک، یوتیوب موزیک و… استفاده کرده‌اید؛ اما ساندکلاد را هم می‌شناسید؟! ساندکلاد Soundcloud یک وبسایت جذاب برای گوش دادن موسیقی است که با آن می‌توان به هزاران موزیک و پادکست متنوع و جذاب دسترسی داشت. شرکت سازنده ساندکلود با ارائه طیف گسترده‌ای از امکانات و مخاطبان متنوع، به یک قطب در دنیای موسیقی و محتوای صوتی تبدیل شده است. اگر به دنبال کشف موسیقی‌های جدید و به اشتراک گذاشتن استعداد خود در ایجاد محتوای صوتی خلاقانه هستید، این سرویس دریچه‌ای به دنیای صداها را به روی شما می‌گشاید. در این مطلب، همراه ما باشید تا ببینیم ساندکلود چیست، به عنوان یکی از بهترین وب سایت های پردازش موسیقی، چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان از آن جهت گوش کردن موزیک استفاده کرد؟

ساند کلود (Soundcloud) چیست؟

ساند کلود (SoundCloud) یک سرویس استریمینگ موسیقی آلمانی است که مالکیت و مدیریت آن را شرکت SoundCloud Global Limited & Co. KG بر عهده دارد. این سرویس، به کاربران خود امکان آپلود، تبلیغ و به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی را می‌دهد. ساند کلود در سال 2007 توسط «الکساندر لیونگ» و «اریک والفرس» تاسیس شد و هم‌اکنون به عنوان یکی از بزرگترین سرویس‌های استریمینگ موسیقی در دنیا شناخته می‌شود. این پلتفرم مدل‌های اشتراک رایگان و پولی را ارائه می‌دهد و روی دستگاه‌های موبایل، دسکتاپ و ایکس باکس می‌توان از آن استفاده کرد.

جالب است بدانید که بیش از 200 میلیون نفر روی کره زمین هستند که از ساند کلاد (SoundCloud) برای گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه و مدنظر خود استفاده می‌کنند. ساند کلود (Soundcloud)، مانند اسپاتیفای، اپل موزیک، یوتیوب موزیک و … یک سایت مخصوص موسیقی و موزیک است که میلون‌ها طرفدار در کل دنیا دارد!

در ساند کلود (Soundcloud) کاربر می‌تواند به موسیقی مورد علاقه خود دسترسی داشته و آن را با کیفیت بالاتری گوش کند. تفاوتی که ساندکلود با سایر سرویس‌های پخش موسیقی دارد، این است که هر کسی می‌تواند موزیک خود را در این سرویس بارگذاری کند. یعنی بیشترین تعداد موسیقی در این سرویس قرار گرفته است. در واقع شما می‌توانید به آهنگ‌هایی دسترسی داشته باشید که شاید در سایر سرویس‌های موسیقی پیدا نشوند!

یکی دیگر از قابلیت‌های ساندکلاد، امکان اشتراک‌گذاری ترک‌های آن در شبکه‌های اجتماعی است؛ این ویژگی که مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر می‌توانید موسیقی، هنرمند و… را دنبال کرده و هرموقع موزیک جدیدی آپلود شد، سریعا به آن‌ دسترسی داشته باشید، بسیار جذاب است. برای این کار تنها کافی است آلبوم موردعلاقه خود را Follow  کنید. سپس هر قطعه‌ای که توسط شخص دانلود شد در صفحه اول سایت مشاهده خواهید کرد.

ساند کلود (Soundcloud) چه ویژگی هایی دارد؟

مهم‌ترین سوالی که در ذهن مخاطب پیش می‌آید، این است که ویژگی های اکانت ساندکلاد SoundCloud چه می‌تواند باشد و ما دقیقاً چه کارهایی می‌توانیم با آن انجام دهیم؟ این سرویس موسیقی، فراتر از یک پلتفرم پخش موزیک ساده پیش می‌رود و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد که آن را به انتخابی محبوب برای هنرمندان و شنوندگان موسیقی تبدیل می‌کند. بطورکلی ویژگی های کلیدی ساندکلود عبارت است از:

  • دسترسی به بیش از 200 میلیون موزیک و پادکست
  • امکان ساخت پلی لیست‌های موردعلاقه
  • به اشتراک‌گذاری آسان موسیقی خود
  • کسب درامد از این پلتفرم
  • بانک گسترده‌ای از انواع موسیقی‌ها را دارد
  • ایجاد پلی‌لیست
  • امکان دانلود موسیقی و گوش دادن آفلاین
  • استفاده آسان

ساندکلود، با توجه به ویژگی‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، به پلتفرمی ایده‌آل برای هنرمندان، شنوندگان و تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده است که به دنبال کشف، خلق و به اشتراک‌گذاری صدای خود در دنیایی از موسیقی و محتواهای صوتی هستند.

برای خرید اکانت ساندکلود و استفاده از دنیای جذاب و پر از موسیقی آن می‌توانید از خدمات ایرانیکارت بهره‌مند شوید!

خرید اکانت ساندکلود

تاریخچه اکانت ساند کلاد

سرویس استریم Sound Cloud، در 27 اوت 2007 توسط طراح صدا سوئدی، «الکساندر لیونگ» و آهنگساز، «اریک والفورس» در برلین تاسیس شد و وب‌سایت آن در سال 2008 شکل گرفت. هدف اولیه آن‌ها این بود که با آسان کردن اشتراک‌گذاری و بحث در مورد ضبط موسیقی‌ها، به همکاری بین موسیقی‌دانان کمک کند؛ اما بعدها به ابزاری برای انتشار و توزیع موسیقی تبدیل شد.

در سال 2010، این سرویس استریم اعلام کرد که یک میلیون کاربر دارد. سال بعد، گزارش شد که ساندکلاد موفق به جذب سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری از شرکت‌های Union Square Ventures و Index Ventures شده است. درنهایت، این پلتفرم موسیقی در 23 ژانویه 2012، تعداد کاربران ثبت‌نامی خود را به 10 میلیون نفر رساند.

در دسامبر 2021، «درو ویلسون»، مدیر مالی ساندکلود اعلام کرد که این شرکت در آستانه سودآوری قرار دارد و انتظار می‌رود تا در سال 2023 به سود خالص برسد. افزایش محبوبیت سبک رپ در ساندکلاد و توانایی هنرمندان جدید برای کسب شهرت، به این سرویس کمک کرد تا کاربران کافی برای ادامه فعالیت را به دست آورد.

در همان سال، اعلام شد که ساندکلاد 15 میلیون کاربر دارد و تعداد کاربران این سایت، با سرعتی معادل 1.5 میلیون نفر در ماه، در حال افزایش است. در سال 2024، این سرویس به وب‌سایتی برای موسیقی تبدیل شده که با ارزش تخمینی 1 میلیارد دلار، برای فروش قرار گرفت.

اگر اهل دنیای موزیک‌های جذاب هستید، حتما باید بدانید که اسپاتیفای چیست و چگونه دنیای موسیقی را در دستانش گرفته است!!

پلن های ساندکلود SoundCloud

در ماه مارس سال 2021، این پلتفرم از مدل جدید پرداخت به هنرمندان با عنوان حقوق پرداختی بر اساس طرفداران رونمایی کرد که از ماه بعد، یعنی آوریل اعمال شد. بر اساس این مدل جدید، مستقیماً از درآمد اشتراک و تبلیغاتی که شنوندگان برای ساندکلاد ایجاد می‌کنند، به جای اینکه این پلتفرم سهم مشخصی از کل مجموعه درآمد خود را بر اساس استریم‌ها به هر هنرمند اختصاص دهد، به دست می‌آورد. این یعنی طرفداری که تبلیغات بیشتری گوش می‌دهد یا هزینه اشتراک ساندکلاد Go را دارد، برای یک هنرمند ارزشمند‌تر خواهد بود.

این سرویس استریم که یکی از بهترین وب سایت های پردازش موسیقی است، سیاست نسبتاً متفاوتی نسبت به رقیب خودش یعنی اسپاتیفای داشت. در این پلتفرم، هنرمند تا 180 دقیقه بدون هیچ محدودیتی می‌تواند کارهای خودش را در سایت بارگذاری کند؛ در صورتی‌که رقیب سنتی خودش یعنی اسپاتیفای، از همان ابتدا مبلغی را از هنرمند برای پخش موسیقی او می‌گیرد. این سیاست جذاب ساند کلود، راه را برای هنرمندان تازه وارد، هموار می‌سازد.

پس از اتمام آن 180 دقیقه، حالا هنرمندان می‌توانند اشتراک‌های Pro یا Premium را در سرویس ساند کلود تهیه کنند. این اشتراک‌ها به کاربران امکانات اضافی مانند دسترسی به ترافیک، آمار پخش، ابزارهای تبلیغاتی و فروش آثار را می‌دهند.

چه کسانی از ساندکلود استفاده می کنند؟

سرویس موسیقی Sound Cloud، طیف گسترده‌ای از کاربران مانند هنرمندان و شنوندگان را به خود جذب می‌کند. این سرویس، بستر ایده‌آلی برای موسیقی‌دانان در هر سطحی از تجربه، از جمله نوازندگان، خوانندگان، آهنگسازان و دی‌جی‌ها است تا موسیقی خود را به اشتراک بگذارند و با مخاطبان جهانی ارتباط بگیرند.

ساندکلاد به عنوان پلتفرمی برای تولیدکنندگان محتوای صوتی، فضایی را برای انتشار پادکست‌ها، داستان‌ها و گفتگوها را به مخاطب خودش ارائه می‌دهد. به طور کلی، ساندکلاد بهشت ​​علاقه‌مندان به موسیقی است و به عاشقان این هنر، دسترسی به طیف گسترده‌ای از ژانرها و سبک‌های موسیقی از سرتاسر جهان را میسر می‌سازد.

ساندکلود فقط یک پلتفرم برای گوش دادن به موسیقی نیست، بلکه یک فرصت درامدزایی هم هست! توصیه می‌کنیم مقاله‌ی کسب درامد از ساندکلود را از دست ندهید!

آیا ساند کلاد (SoundCloud) رایگان است؟

با استفاده از ساند کلود (SoundCloud) به راحتی می‌توان به صورت آنلاین موسیقی گوش داد بدون این که حتی نیازی به ساخت حساب کاربری باشد. ولی برای استفاده از سایر خدمات ساند کلود مثل مثل آپلود موسیقی، ثبت نظر و دیدگاه در مورد یک موزیک خاص، استفاده از ترک‌های ساند کلود و… نیاز به ساخت اکانت و پرداخت هزینه دارد. برای استفاده از سایر خدمات این سرویس می‌توانید با پرداخت ماهانه نسبت به ساخت اکانت Pro Unlimited اقدام کنید.

برای عضویت رایگان در سایت ساندکلود می‌توانید از اکانت فیسبوک یا  ایمیل خود استفاده کنید و به صورت رایگان یکی از کاربران ساند کلود شوید. البته فراموش نکنید که عضویت رایگان در سایت ساند کلود محدودیت‌هایی به همراه دارد و شما قادر به استفاده از تمام خدمات ساند کلود نمی‌باشید. مثلا درصورتیکه قصد داشته باشید فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید، تنها 120 دقیقه از فایل خود را می‌توانید آپلود کنید.

منظور از ریپست کردن (Repost) سرویس SoundCloud چیست؟

ریپست کردن در ساندکلاد، سریع‌ترین راه برای به اشتراک‌گذاری آهنگ‌ها و پلی‌لیست‌های مورد علاقه‌تان با دوستان و دنبال‌کنندگان است. با کلیک به روی دکمه ریپست در زیر هر آهنگ یا پلی‌لیست، می‌توانید آن را به بالای صفحه‌ی پروفایل خود اضافه کنید و در فید دنبال‌کنندگان‌تان، آن را به اشتراک بگذارید. از این طریق می‌توانید:

  • اثر هنری خود را در این سرویس موسیقی آپلود کرده و آن را برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
  • از ترک‌های پخش شده در ساند کلود، کسب درآمد کنید.
  • در صفحه ساند کلود خود تبلیغ انجام دهید.
  • به حرفه‌ای‌ترین موسیقی‌های ساند کلود دسترسی داشته باشید.

راه های نصب برنامه ساندکلود چیست؟

برای نصب برنامه ساندکلود در گوشی‌های اندروید و آیفون، می‌توانید با مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های دانلود نرم‌افزار، این برنامه را دانلود و سپس آن را نصب کنید. متاسفانه ساندکلاد نسخه ویندوز ندارد و شما باید برای گوش دادن به موسیقی‌های مختلف، به نسخه وب این پلتفرم آنلاین بروید.

راه درامدزایی از ساندکلاد

ساند کلود (SoundCloud) شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید از طریق آن به کسب درآمد نیز برسید. البته این کار در صورتی برای شما به کسب درآمد منجر می‌شود که یک خواننده یا دیجی باشید، موسیقی‌های شما از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و با آپلود موزیک خود روی سایت ساندکلود و گذاشتن تبلیغ روی آن‌ها به درآمد برسید.

برای استفاده از طرح درآمدزایی ساندکلاد، شما باید در لیست سفید قرار بگیرید. این بدان معناست که کاربران هنگام پخش موسیقی شما، تبلیغاتی را هم می‌شنوند؛ برای رسیدن به درآمد، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • باید حساب کاربری SoundCloud Pro و یا Pro Unlimited را تهیه کنید.
  • آهنگ‌های شما باید 100% برای خودتان باشند.
  • باید حداقل 500 پخش (Play) در یک ماه برای آهنگی که در آنجا به اشتراک گذاشته‌اید، بگیرید.
  • پخش آهنگ شما باید در کشورهایی صورت بگیرد که تحریم نیستند. به عبارت دیگر، اگر شنوندگان شما از کشورهای تحریمی باشند، حتی اگر آهنگ‌های شما میلیون‌ها بار در ماه پخش شوند، نمی‌توانید درآمدی کسب کنید.

با رعایت تمام این موارد، شما از طرح درآمدزایی ساندکلود بهره‌برداری خواهید کرد و از موسیقی خود، درآمد خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد با گوش دادن به موزیک

دنیای جذاب ساندکلود!

با خواندن این مقاله آموختید سرویس ساند کلود (SoundCloud) چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و خرید اکانت پرمیوم آن چه مزایایی به همراه دارد؟ همچنین آموختید تنها تفاوت این سرویس با سایر سرویس‌های موسیقی در امکان آپلود کردن موسیقی در ساند کلود است.

درواقع، ساندکلود (SoundCloud)، پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری، استریم موسیقی و محتوای صوتی به حساب می‌آید که به کاربران امکان آپلود و تبلیغ فایل‌های صوتی را می‌دهد. این سرویس مدل‌های اشتراک رایگان و پولی دارد و روی دستگاه‌های مختلف نیز می‌توان از آن استفاده کرد. ساندکلود، به عنوان بهشت ​​علاقه‌مندان به موسیقی شناخته می‌شود و به کاربران خودش امکان می‌دهد تا به بانک عظیمی از ژانرها و سبک‌های موسیقی از سراسر جهان دسترسی داشته باشند و با هنرمندان مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. شما کدام سرویس را بیشتر ترجیح می‌دهید؟ آیا تاکنون از ساند کلود برای گوش دادن موسیقی مورد علاقه خود استفاده کرده‌اید؟

درباره ی macanpc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *