راهنمای کامل مشکل اتصال بلوتوث کیف پول لجر

کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه برای نگهداری و ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال هستند. امنیت آن‌ها بسیار بالا است و مانند کیف پول‌های نرم‌افزاری، نگران هک، عدم اتصال اینترنت یا VPN و مشکلات دیگر نخواهید بود. این کیف پول‌ها امکانات بسیار زیادی دارند و استفاده از آن‌ها نیز آسان است. یکی از امکانات آن‌ها قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به دستگاه است. اما برخی اوقات اتصال بلوتوث کیف پول لجر دچار مشکل می‌شود. البته راهکار حل این مشکل بسیار ساده است که در این مقاله سعی داریم آن را توضیح دهیم. به طور کلی توصیه ما این است که همواره از کابل برای اتصال کیف پول و دستگاه استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی نیاز است تا از بلوتوث برای این کار استفاده کنید، ادامه این مقاله را بخوانید.

پیش از اتصال بلوتوث کیف پول چه کارهایی انجام دهیم؟     

لجر یکی از شناخته‌‌شده‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار است که امکانات کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به طور همزمان به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما برای این که کاربران بتوانند کیف پول سخت‌افزاری خود را راه‌اندازی و در ادامه از آن استفاده کنند، باید با استفاده از بلوتوث به نرم‌افزار این ولت متصل شوند. برخی از نکاتی که پیش از اتصال بلوتوث باید بررسی کنید عبارتند از:

  • برای اتصال بلوتوث کیف پول لجر در ابتدا باید آخرین نسخه موبایل لجر لایو و فریمور را روی دستگاه خود (گوشی یا لپ‌تاپ) نصب کرده باشید. نسخه‌های جدید معمولا شامل اصلاحات امنیتی هستند که می‌توانند از کیف پول شما در برابر آسیب‌پذیری‌های شناخته شده محافظت کنند .برای به روز رسانی نرم‌افزار، می‌توانید از اپلیکیشن Ledger Live در رایانه یا تلفن هوشمند خود استفاده کنید.
  • اگر از VPN استفاده می‌کنید بهتر است آن را غیرفعال کنید. چون این برنامه‌ها، به طور مداوم IP را تغییر می‌دهند و این موضوع ممکن است باعث اختلال در روند کاری نرم‌افزار لجر لایو شود.
  • قبل از استفاده از کیف پول برای اولین بار، حتما اصل بودن آن را تأیید کنید. این کار برای اطمینان از اینکه کیف پول شما اصل و توسط شرکت Ledger تولید شده است، اهمیت دارد.

مراحلی که هنگام اتصال بلوتوث کیف پول سخت‌افزاری لجر انجام دهیم؟

پس از راه اندازی کیف پول لجر، برای این که اتصال کیف پول لجر به بلوتوث بدون مشکل پیش برود باید برخی نکات را بررسی کنید.

  • مطمئن شوید که از آخرین نسخه Ledger Live Mobile موجود استفاده می‌کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه Ledger شما آخرین نسخه سیستم عامل را اجرا می‌کند.
  • اگر از Android 11 یا نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که خدمات مکان‌یابی برای Ledger Live فعال هستند.
  • توجه داشته باشید که Ledger Live هرگز از اطلاعات موقعیت مکانی شما استفاده نمی‌کند، اندروید 11 و نسخه‌های قبلی فقط باید خدمات مکان را برای هر برنامه‌ای که می‌خواهد دستگاه‌های بلوتوث را اسکن کند، فعال کند.

عیب‌یابی مشکل بلوتوث کیف پول لجر      

مشکل اتصال بلوتوث کیف پول لجر به طور معمول با چند کار ساده حل می‌شود. اگر قسمت Paring کیف پول یا Setting آن را ریست کنید، به احتمال زیاد مشکل متصل نشدن بلوتوث کیف پول لجر حل خواهد شد. اما گاهی مشکل تغییر نام دستگاه لجر است. یعنی هنگامی که با دستگاه کار می‌کردید، نامی دلخواه برای آن انتخاب کرده‌اید. این موضوع نیز ممکن است باعث عدم اتصال بلوتوث موبایل به دستگاه لجر شود و لازم است نام آن را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید.

با انجام این دو کار اتصال بلوتوث کیف پول سخت‌افزاری لجر برقرار می‌شود. اما گاهی مشکل به دلیل آپدیت نبودن نسخه اندرویدی یا iOS است. از این رو حتما اپ استور یا گوگل پلی را چک کنید و مطمئن شوید نسخه لجر لایو آپدیت شده است.

ریست کردن قسمت pairing کیف پول

برخی مواقع با ریست کردن قسمت paring در موبایل یا نرم‌افزار کیف پول مشکل اتصال بلوتوث کیف پول لجر حل می‌شود. برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. در قسمت مدیریت (manager) نرم‌افزار لجر لایو، وارد بخش More Option شوید.
  2. تنظیمات بلوتوث را باز کنید. بلوتوث دستگاه را نیز روشن نمایید.
  3. در لیست دستگاه‌هایی که وجود دارد، لجر را پیدا کرده و حذف کنید.
  4. حال دوباره اسکن را بزنید تا دستگاه پیدا و مجددا ارتباط بلوتوثی برقرار شود.

ریست کردن ستینگ

با ریست کردن قسمت تنظیمات یا ستینگ نیز ممکن است اتصال بلوتوث کیف پول لجر برقرار شود. برای این کار:

  1. دستگاه لجر روشن کرده و هر دو دکمه را فشار دهید تا به قسمت کنترل سنتر هدایت شوید.
  2. به قسمت امنیت یاSecurity بروید و دوباره هر دو دکمه را هم‌زمان فشار دهید.
  3. در اینجا باید تنظیم مجدد جفت شدن دستگاه‌ها به‌وسیله بلوتوث را تائید کنید. برای این کار هر دو دکمه را فشار دهید.
  4. برای این‌که ریست کردن ستینگ کامل شود، پین کد را وارد و دستگاه را خاموش و روشن کنید.

دانلود آخرین نسخه ledger live و فریمور      

مشکل اتصال بلوتوث کیف پول لجر ممکن است با به‌روزرسانی نسخه ledger live و فریمور نیز حل شود. پس حتما قبل از هر کاری، آپدیت ledger live و فریمور را انجام داده و اتصال بلوتوث را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد به سراغ ریست کردن قسمت pairing کیف پول یا ریست کردن ستینگ بروید.

 به‌روزرسانی نسخه های اندروید و ios در گوشی موبایل

برای این که در هنگام اتصال کیف پول لجر به گوشی با بلوتوث به مشکل نخوردید، حتما از منابع معتبر جدیدترین نسخه نرم‌افزار اندروید و iOS را دریافت کنید. علاوه بر این، برای گوشی‌های اندرویدی گوگل پلی و برای گوشی‌های اپل، اپ استور را بررسی کنید تا از به‌روز بودن نرم‌افزار خود مطمئن شوید.

حذف دستگاه از لجر لایو و گوشی و اتصال دوباره

راه‌حل دیگری که می‌توانید برای حل مشکل اتصاف بلوتوث کیف پول لجر به کار ببرید، حذف دستگاه لجر از قسمت بلوتوث گوشی و اتصال دوباره آن است. برای این کار:

  1. در لجر لایو به قسمت My Ledger بروید.
  2. روی قسمت سه‌نقطه کلیک کنید.
  3. گزینه Remove Device را انتخاب کنید تا دستگاه به طور کلی از لجر لایو حذف شود.
  4. بار دیگر به قسمت بلوتوث بروید و موبایل خود را به کیف پول متصل کنید.

تغییر اسم دستگاه لجر         

یکی از دلایل مهمی که کیف پول لجر به بلوتوث متصل نمی‌شود، تغییر نام آن است. به یاد داشته باشید اسم پیش‌فرض دستگاه هرگز نباید تغییر کند. بنابراین، در صورتی که نام بلوتوث دستگاه لجر خود را تغییر داده‌اید، باید نام دستگاه را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این کار کافی است روی علامت مداد در لجر لایو کلیک کرده، نام کارخانه‌ای لجر را وارد و روی Continue کلیک کنید.

لجر یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

از آنجایی که بهترین وسیله برای نگهداری ارزهای دیجیتال کیف پول سخت‌افزاری است باید نحوه اتصال این نوع از کیف پول‌ها به دستگاه‌های مختلف را بدانید. در اغلب موارد با استفاده از کابل این کار انجام می‌شود. اما اگر نیاز به استفاده از بلوتوث برای اتصال به کیف پول لجر داشتید می‌توانید با برقراری اتصال بی‌سیم بین کیف پول لجر و دستگاه، دارایی خود را مدیریت کنید. اما ممکن است در برخی اوقات اتصال کیف پول لجر به دستگاه گوشی یا لپ‌تاپ دچار مشکل شود. از این رو در این مقاله اصلی‌ترین ترفندها برای حل مشکل اتصال بلوتوث کیف پول لجر را توضیح دادیم.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

zksync چیست؟ پروتکل لایه دو، با ویژگی‌های جذاب

بلاکچین اتریوم شبکه‌ای است که محبوبیت و امکانات زیادی دارد اما کارمزدهای نجومی آن، باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *