دلیل اصلی افت قیمت بیت کوین زیر ۶۰۰۰۰ دلار چیست؟

دلیل اصلی افت قیمت بیت کوین زیر ۶۰۰۰۰ دلار چیست؟

به گزارش زوم ارز، امروز، قیمت بیت کوین به سطح پایین ترین ۵۹۶۰۴ دلار سقوط کرده است که نشان از کاهش ۴ درصدی دارد. بر اساس گفته‌های چند تحلیلگر معروف در زمینه رمزارز، این افت قیمت اصلی به واسطه شکاف CME اتفاق افتاده است، که مفهومی حیاتی در تجارت آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) دارد.

چرا بیت کوین امروز سقوط کرده است؟

“شکاف CME” یک اصطلاح است که برای توصیف اختلاف قیمتی استفاده می‌شود که در نمودار آتی بیت‌کوین CME ظاهر می‌شود. در مقایسه با بازارهای نقدی بیت‌کوین که به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند، بازار آتی بیت‌کوین CME فقط پنج روز در هفته فعالیت دارد و در آخر هفته و روزهای تعطیل بسته می‌شود. این تفاوت در ساعات معاملاتی ممکن است باعث ایجاد شکافی بین آخرین قیمت معامله شده در روز جمعه و قیمت بازگشایی بازار در روز دوشنبه شود.

امروز، تغییرات قیمت بیت کوین به شدت ممکن است به شکاف مرتبط مستقیم بازگردد. در آخرین روزهای هفته گذشته، یک شکاف معتبر مشاهده شد که تحلیلگر معتبر Daan Crypto Trades (@DaanCrypto) این موضوع را تأیید کرد. او اظهار کرد که بیت کوین توانست شکافی که در آخر هفته اتفاق افتاده بود، را خنثی کند و حتی شکاف قبلی که یک هفته پیش ایجاد شده بود، را هم رفع کند و به ارتفاعات جدیدی دست یافت. او بیان کرد که این شکاف ها در حال حاضر کاملاً بسته شده اند و از آنجایی که وضعیت فعلی است، هیچ شکاف بزرگی در آینده نزدیک پیش بینی نمی‌شود.

دیگر فعالان بازار همین نظر را تکرار کردند. Titan of Crypto (@Washigorira) پتانسیل صعودی پس از پر کردن شکاف وجود داشت و در X اظهار کرد: “شکاف Bitcoin CME Futures پر شد! همانطور که پیش‌بینی می‌شد. در حال حاضر هیچ چیزی از روند صعودی بیت‌کوین باز نمی‌دارد. زمان فرستادن پیام است.” این دیدگاه نشان می‌دهد که پر شدن این شکاف می‌تواند مقاومت قیمت بیت‌کوین را از بین ببرد و باعث افزایش احتمالی قیمت شود.

تحلیلگر کریپتو با نام کاربری نینجا، تأکید کرد که این فقط یک شکاف CME بود که باعث هیجان زیادی در بین بازاریان شده است. او اظهار کرد: “فروش صعودی است و همه چیز به زودی درست خواهد شد، نباید وحشت کنید.” تحلیلگر دیگری هم افزود: “اگر کسی از شما می‌پرسد که چه کسی در کوتاه مدت بازار بیت کوین را کنترل می‌کند، پاسخ این است که این بازارسازان هستند! آنها امکان نداشته باشند تا فاصله ۱۶۵۰ دلاری CME را تا پایان هفته باقی بگذارند.”

اکنون چه انتظاری داریم؟

با تأکید بر نامعینی در سطح فعلی قیمت، مارکو یوهانینگ تحلیل دقیق‌تری ارائه کرد و تاکید کرد که این نامطمئنی هم پتانسیل و هم خطر را به وجود می‌آورد.

بیت‌کوین از مسیر اصلی خارج شده و قیمت در حال استقرار بر روی یک سطح محلی است که به نظر می‌رسد قادر است آن را تقویت کند. این نقطه معکوسی است که در اواسط هفته با نقدینگی در حداکثر بالاترین سطح ۶۳.۸k دیده خواهد شد. با این حال، این سطح همچنین شکننده است و اگر نقاط پشتیبانی نقض شود، ممکن است شاهد کاهش حدود ۱k-۲k دلاری دیگر باشیم. امیدوارم به زودی بیت‌کوین از این دامنه خسته‌کننده خارج شود.

تحلیلگران آلفا دوجو (Alpha dōjō) یک تجزیه و تحلیل عمیق ارائه دادند و حرکت قیمت روز و چگونگی روندهای آینده را توضیح دادند. گزارش آنها نقاط حساسی را که معامله‌گران مشاهده می‌کنند برجسته کرد: “تحلیل بسیار ساده است: بیت‌کوین باید در این نقطه جهش کند، یا اگر سطح ۶۰ هزار دلار را از دست بدهد، قیمت‌ها ممکن است به طور قابل توجهی پایین‌تر باشند. تا وقتی که به زیر ۶۰ هزار دلار یا بالاتر از ۶۳.۵ هزار دلار نرسیم، بهتر است آن را آهسته پیش ببریم و منتظر یک روند روشن‌تر باشیم.”

آنان همچنین به حجم زیاد نقدینگی در مرتبه ۶۰,۰۰۰ دلار اشاره کردند که به عنوان یک پشتیبانی ممکن است عمل کند، در حالی که اظهار کردند که فروش بالای آن در حدود ۶۴,۰۰۰ دلار ممکن است حرکات صعودی را محدود کند. “در دفترهای سفارش، حجم فروش بسیار قوی باقی مانده است، در حالی که طرف پیشنهاد دهنده هیچ افزایشی را اظهار نمی کند.”


درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

شیتوشی کوساما از پروژه شیبا کناره‌گیری می‌کند: آیا این پایان یک دوران است؟

شیتوشی کوساما از پروژه شیبا کناره‌گیری می‌کند: آیا این پایان یک دوران است؟ در خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *