دفع حمله‌ منع سرویس به بلاکچین کاردانو؛ گره‌های شبکه به‌روز می‌شوند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، یک حمله اسپم (spam) ناموفق به بلاکچین کاردانو، توسعه‌دهندگان را بر آن داشت تا با ارائه یک به‌روزرسانی برای گره‌ها، از وقوع حملات منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) با ماهیت مشابه در آینده جلوگیری کنند.

در تاریخ ۲۵ ژوئن، شبکه کاردانو یک حمله DDoS را تجربه کرد. رائول آنتونیو (Raul Antonio)، مدیر ارشد بخش فناوری فلویید توکنز (Fluid Tokens)، توضیح داد که هدف از این حمله، دستکاری بلاکچین کاردانو برای دریافت کارمزد‌های کمتر از تراکنش‌های با ارزش بالا بوده است.

علاوه بر این، در صورت موفقیت حمله، مهاجم قادر بوده توکن‌های کاردانو را از شبکه بدزدد.

فیلیپ دیسارو (Philip Disarro)، موسس و مدیر عامل آناستازیا ‌لبز (Anastasia Labs) نیز در این مورد توضیح داد:

ایده حمله مذکور از این واقعیت برآمده که اندازه اسکریپت‌های مرجع در حال حاضر بر کارمزد تراکنش‌ها تأثیر نمی‌گذارد، اما بر کاری که اعتبارسنج‌ها برای پردازش تراکنش باید انجام دهند، تأثیر‌گذار است.

دیسارو به همراه چند توسعه‌دهنده دیگر کاردانو، موفق شدند جلوی دزدیده شدن توکن‌های ADA را بگیرند و حمله DDoS را متوقف نمایند.

وی ادعا کرد که راه‌های زیادی برای توقف حمله وجود داشته، اما روش او سریع‌ترین بوده است. اینترسکت (Intersect)، یک سازمان کاربرمحور در اکوسیستم کاردانو، با تأیید وقوع حمله، از جامعه توسعه‌دهنده برای حل سریع مشکل تشکر کرد.

در حالی که شبکه کاردانو آنچنان تحت تأثیر قرار نگرفته و به فعالیت معمول خود ادامه داد، بار شبکه نسبت به حالت عادی افزایش یافت و برخی از اپراتورهای استخر استیکینگ (SPO) دچار مشکلاتی شدند.

تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد:

هنگامی که یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از چنین حملاتی آزمایش و اجرا شد، نسخه جدید گره‌ها را برای به‌روزرسانی SPOها به اشتراک خواهیم گذاشت.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته دفع حمله‌ منع سرویس به بلاکچین کاردانو؛ گره‌های شبکه به‌روز می‌شوند! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

کارت های کمبو امروز 11 تیر همستر

شما در ایردراپ همستر کمبات، شانس این را دارید که هر روز معمای ۳ کارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *