در چه شرایطی فروش توکن ثانویه نقض می شود؟

به گزارش زوم ارز، یک قاضی فدرال که مسئول نظارت بر پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخصوص بایننس بود، تصمیم گرفت که بیشتر از پرونده تحت نظر خود را ادامه دهد. او در همین حالت، اتهامات مربوط به فروش BUSD و فروش ثانویه BNB را رد کرد.

شما در حال مطالعه “وضعیت کریپتو”، یک خبرنامه از سایت CoinDesk هستید که به بررسی تلاقی ارزهای دیجیتال و دولت می‌پردازد. برای ثبت نام در فصل‌های بعدی، اینجا کلیک کنید.

در آخرین روزهای هفته، قاضی امی برمن جکسون از دادگاه فدرال منطقه ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا، حکم داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اتهامات معقولی را علیه Binance، Binance.US و Changpeng Zhao مطرح کرده است و انکار بیشتر اتهامات علیه این شرکت‌ها را رد کرده است. با این حال، شرکت‌ها اتهامات مربوط به فروش ثانویه BNB توسط فروشندگانی که به Binance تعلق ندارند را رد کردند، هزینه‌های مربوط به فروش BUSD و هزینه‌های مرتبط با محصول “Simple Earn” Binance را نیز انکار کردند.

یکی از مسائل مطرح درباره اعمال قوانین بازار سرمایه بر روی ارزهای دیجیتال، مطرح شده است که آیا فروش ثانویه نیز به عنوان قرارداد سرمایه گذاری تلقی می‌شود؟ تاکنون تعدادی از احکام دادگاه‌های منطقه در مورد این موضوع صادر شده است، اما هنوز از تصمیمات دادگاه‌های تجدیدنظر خبری در این زمینه منتشر نشده است.

تصمیم قاضی جکسون به طور اساسی وضعیت فعلی را از جنبه‌ی حقوقی در مورد ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار حفظ کرد. وی اظهار کرد که دعوای اصلی SEC (کمیته اوراق بهادار و بورس) در این مورد اعتبار پذیر و معقول است و به این تحلیل نشان داد که دکترین سؤالات اصلی مورد نیاز برای تعیین قضیه نیستند. این تصمیم بر اساس حقایق و ادعاهای ارائه شده در دادنامه به تصمیم گیری رسیده است.

این حکم جالب است که احتمالاً همگی آن را شنیده‌اند. در یک پست وبلاگی روز سه‌شنبه، بایننس اصرار کرد که محدودیت‌های حیاتی در اختیارات نظارتی SEC در صنعت کریپتو وجود دارد و این حقیقت باید تاکید شود.

تصمیم قاضی منجر به ادامه اتهامات بیشتر از جمله مواردی مرتبط با ارائه اولیه سکه BNB و فروش مداوم توکن توسط بایننس شد. BNB، سهام شرکت Binance.US؛ نقض قوانین ارزشوری (مانند ثبت نام و ادعای کنترل شخصی) و همچنین مقررات ضد تقلب در حالت ارائه اوراق بهادار بود.

معتقدم با ادامه پرونده، ما به محتوای بیشتری از بحث‌ها درباره اتهامات خواهیم پرداخت. در زمان کوتاهی، قضاوت قاضی درخصوص فروش ثانویه توسط فروشندگانی غیر از Binance – که البته او این اتهام را رد کرد – و همچنین در مورد استیبل‌کوین‌ها (که یک استیبل‌کوین محسوب می‌شود) – که او نیز در این مورد اتهام رد کرد – در صنعت رمزارزها بسیار پذیرفته شده است.

در حکم خود، قاضی به یاداشت های ملاحظاتی از جلسات مختلف اشاره کرد و بیان کرد که وکلای SEC در دادگاه تصریح کردند که آنها این موضع را قبول نمی‌کنند که فقط یک نشانه به خودی خود امنیت تشکیل می‌دهد. به جای آن، قاضی اظهار داشت که به نظر او، SEC به همچنان امتناع از تصور می‌رسد که اگر فروش اولیه یک توکن شامل عناصر بازاریابی یا سایر عواملی است که نشان می‌دهد آن یک اوراق بهادار محسوب می‌شود، این عوامل همچنان به وسیله فروش‌های آینده تاثیر دارند (به پانوشت ۱۵ مراجعه شود).

اصرار بر این مسئله که دارایی مورد ادعا در معاملات سرمایه گذاری، به عنوان یک “اوراق” تلقی می‌شود، زیرا در عرصه تجارت به کار می‌رود و توسط افراد خصوصی در تبادلات خرید و فروش به هر تعداد ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش‌ها در یک بازه زمانی نا مشخص، نشانگر انحراف از چارچوب قانونی است که دادگاه، صنعت و خریداران و فروشندگان آینده را بدون تفاوت واضحی بین توکن‌های موجود در بازار که از نظر قانونی اوراق بهادار هستند و توکن‌هایی که نیستند، متمایز می‌کنند. نقض این موضوع توسط قاضی نوشته شد.

با این حال، قاضی به نظر می‌رسد در را برای بحث‌های آتی درباره تراکنش‌های ثانویه باز گذاشته و در پاراگراف‌های بعدی آمده که نیاز به حمایت بیشتری برای استدلال‌های SEC درباره فروش مداوم توکن‌ها وجود دارد. واقعیت این است که قاضی تأکید کرده که احتمالاً SEC در حال حاضر به اندازه کافی توجه به پرونده‌ها یا دلایل خود نداشته است.

دوشنبه این هفته، وکلا موسسه Coinbase اخطارها را در پرونده SEC در مورد صرافی ارسال نمودند و درخواست تجدیدنظر صرافی در خصوص تعیین قوانین، از جمله تصمیماتی که در روز جمعه ارسال شده، نیز ثبت کردند.

در نامه خود به قاضی کاترین پولک فایلا، که بر پرونده SEC علیه کوین بیس نظارت می کند، وکلا صرافی ادعا کردند که تصمیم روز جمعه از سوی دادگاه، به حمایت از درخواست تجدیدنظر موقت آنها است – صرافی تمایل دارد تا دادگاه تجدیدنظر برای تصمیم گیری در مورد روش انطباق معاملات ثانویه، به آنها کمک کند. این در حالی است که تعریف “قرارداد سرمایه گذاری” با استدلال SEC در تضاد است.

تصمیم بایننس بازهم سبب سردرگمی در صنعت و نیز بین مشتریانش شده است. دو دادگاه منطقه‌ای دانشمند، که تراکنش‌های اقتصادی یکسان را در دو از بزرگترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده مورد بررسی قرار داده‌اند، به نتایج مغازه‌ای دست یافته‌اند درباره اینکه آیا این تراکنش‌ها قابل قبول هستند یا خیر. در اعلامیه‌ای از سوی کوینبیس آمده است: «نتیجه رهیافت ها و نظرات SEC بر روی تفسیر مقررات در حوزه رمزنگاری این است که شرکت‌های فعال در بازار اکنون با ترتیبات قانونی متفاوتی روبه‌رو هستند، نه تنها در دادگاه‌های مختلف در این منطقه بلکه در جلسات دادگاه‌های فدرال متفاوت در سرتاسر کشور با موضوعاتی مشخص روبه‌رو شده‌اند».

در پاسخ به درخواست اولیه Coinbase، وکلای SEC در یک بیانیه روز چهارشنبه اظهار داشتند که حکم قاضی Failla در مورد این درخواست حمایت می‌شود و از رد درخواست تجدید نظر موقت حمایت می‌کند، تصمیم نهایی درباره این موضوع در روز جمعه صادر خواهد شد.

تیم SEC در تصریحات خود، بر تأکید بر نقش تست هوی در روز جمعه تاکید کرد و اشاره کرد که سوال مطرح شده مربوط به تراکنش‌های ثانویه بر پایه واقعیت‌ها و شرایط مربوطه بود.

علاوه بر این، اعلام کرد که SEC با اندازه کافی متعهد نشده تا برخی از فروش‌های ثانویه BNB به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری دسته‌بندی شوند. این تصمیم بر اساس حقایق خاصی که در شکایت مطرح شده است، اعلام شد. در عوض، اظهار نظر کلی Coinbase که “آیا تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در بازار ثانویه به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری تحت قانون Howey محسوب می‌شوند” وجود ندارد.

رگولاتور گفت:

به زبان ساده‌تر، این فرمان هیچ تأثیری بر اتهاماتی که SEC علیه کوین‌بیس یا دارایی‌های دیجیتالی که SEC معتقد است در شکایت خود به اوراق بهادار تبدیل شده‌اند، ندارد.

در چند روز گذشته، دادگاه عالی ایالات متحده سه تصمیم مهم را اعلام کرد که ممکن است بر روابط صنعت کریپتو با تنظیم‌کننده‌های فدرال تأثیرگذار باشد. یکی از این تصمیمات، رای دادگاه علیا در SEC علیه جارکزی بود که به عنوان یکی از اهمیت‌های مهم این دادگاه محسوب می‌شود. این رأی بیان می‌کند که SEC و سایر تنظیم‌کنندگان فدرال نباید از روند اداری داخلی برای رسیدگی به پرونده‌ها استفاده کنند. این تصمیم به طور قابل توجهی می‌تواند تأثیر گذار و تعیین‌کننده باشد در حرکت رو به جلو در روابط این صنعت با تنظیم‌کنندگان فدرال.

Cheyenne Ligon از CoinDesk گزارش داد که تا کنون موارد زیادی در صنعت کریپتو وجود نداشته است که از طریق این روند‌های اداری حل و فصل شده باشد، بنابراین احتمالاً این موضوع تأثیر چندانی در آن ندارد.

دادگاه عالی روز جمعه تصمیم گرفت که Deference، یک ۴۰ ساله به تجربه سابقه، توسط آن لغو شود و اعلام کند که دادگاه عالی قبلی یک دکترین “غیرقابل اجرا” را به وجود آورده است.

در روز دوشنبه، دادگاه عالی تصمیم گرفت که هیچ محدودیت زمانی در مورد شکایت احزاب خصوصی از قوانین یک آژانس فدرال وجود ندارد. این تصمیم ممکن است امیدهای صنعت را برای فشار دادن SEC به ایجاد قوانین خاص رمزنگاری به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

قبل از انتخابات بریتانیا، احزاب اصلی در مورد پرسش‌های مربوط به رمزنگاری ساکت مانده‌اند. انتخابات بعدی بریتانیا در تاریخ ۴ ژوئیه برگزار خواهد شد و حزب کارگر، حزب اپوزیسیون فعلی در پارلمان، قرار است به اندازه کافی قوی عمل کند تا پیروز شود و نخست وزیر جدید را مشخص کند. انتخابات در اروپا، اهمیت زیادی به مسائل رمزنگاری نمی‌دهند و همچنان کریپتو (رمزارز) توجه زیادی را به خود جلب نکرده است.

حزب تظاهرات ملی راست افراطی مارین لوپن در مرحله اول انتخابات فرانسه به عنوان پیشتاز انتخاب شد. در فرانسه، انتخابات دو مرحله‌ای برگزار می‌شود و مرحله اول آن اوایل این هفته به پایان خود می‌رسد. مرحله دوم این انتخابات در تاریخ ۷ ژوئیه برگزار خواهد شد.

بانک سیلورگیت، یک علاقه‌مند به رمزنگاری، مبلغ ۶۳ میلیون دلار برای تسویه هزینه‌ها با رگولاتورهای SEC، فدرال رزرو، و وزارت حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا پرداخت می‌کند. این بانک هزینه‌ها را با همکاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار، فدرال رزرو و وزارت حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا تسویه کرد. این تسویه مبلغ ۶۳ میلیون دلار را به دلیل اتهاماتی که علیه بانک برای گمراه کردن مشتریان و سرمایه‌گذاران مطرح شده بود، انجام داد.

توجه داشته باشید که این خبر شاید شما را تعجب کرده باشد، اما خود رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، و همچنین رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، هیچ توجه به ارزهای دیجیتال هنگام مناظره ریاست جمهوری این هفته نداشتند.

در انگلیس، امروز روز انتخابات است. در آمریکا، روز استقلال است. و در سایر مناطق، احتمالا فقط یکشنبه است.

Evolve Bank and Trust توسط یک حمله باج‌افزاری هدفمند هدف قرار گرفتند که به نظر می‌رسد اطلاعات مشتریان به صورت آنلاین منتشر شوند. این واقعه باعث ایجاد چندین خط داستان غیرمعمول شد که نتیجه این نقض امنیتی بود.

Synapse، یک واسطه فناوری مالی، به طور رسمی اعلام کرد که در حال ورشکستگی است و اظهار داشت که حدود ۱۸۰ میلیون دلار دارایی مرتبط با حساب‌های مشتریان را در دست دارد، در حالی که تعهدات مرتبط با این حساب‌ها به مبلغ ۲۶۵ میلیون دلار است.

CNBC به مشتریان Synapse مصاحبه کرد و گزارش داد که در حالی که یک مشتری بانک ممکن است در برابر سقوط بانک توسط شرکت بیمه و سپرده گذاری فدرال محافظت شود، مشتریان فین تک از این محافظت برخوردار نیستند.


درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

بروکر آمارکتس جایزه «بهترین خدمات مشتریان آسیا 2024» را دریافت کرد

بروکر آمارکتس جایزه «بهترین خدمات مشتریان آسیا ۲۰۲۴» را دریافت کرد بروکر آمارکتس، یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *