دارایی های ویتالیک بوترین چقدر است؟ ارزهای دیجیتال ویتالیک

طبق گزارش پلتفرم ردیابی ارزهای دیجیتال Arkham، دارایی های ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، حداقل 552.86 میلیون دلار برآورد شده است. ویتالیک بوترین که بیش از یک دهه در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعال بوده است، بنیان‌گذار اتریوم است. علاوه بر اتریوم که بوترین یکی از اصلی‌ترین هولدرهای آن است، رمز ارزهای دیگری مثل KNC و THE ددر سبد او دیده می‌شود.

 

دارایی های ویتالیک بوترین چقدر است؟

ویتالیک بوترین در سال 2011 و در سن 17 سالگی، به همراه Mihai Alisie، مجله‌ی Bitcoin Magazine را تاسیس کرد و بعدها با همکاری Alisie، بلاک چین اتریوم را بنیان نهاد. علاوه بر مجله‌ی Bitcoin، بوترین و Alisie روی پروژه‌ی Egora، یک eBay غیرمتمرکز برای بیت‌کوین، کار کرده‌اند که نشان از توجه او از سنین بسیار پایین به توسعه و خرید بیت کوین بوده است.

 

بوترین از محدودیت‌های بیت‌کوین، مانند زبان اسکریپتینگ محدود که اجرای قراردادهای هوشمند پیچیده‌تر و برنامه‌های غیرمتمرکز را محدود می‌کند، ناراضی بود و در نوامبر 2013 و در 19 سالگی وایت‌پیپر اتریوم را منتشر کرد. اتریوم به عنوان پاسخی به محدودیت‌های بیت کوین پیشنهاد شد و در طی زمان توانست جایگاه خود را به عنوان دومین رمز ارز ارزشمند بازار تثبیت کند.

 

بیشتر دارایی های ویتالیک بوترین مربوط به کوین ETH است و به همین دلیل ارزش دارایی های ویتالیک بوترین به شدت به قیمت خرید اتریوم وابسته است. دارایی های ویتالیک بوترین را می‌توان با بررسی آدرس‌های شناخته شده کیف‌پول اتریوم او تخمین زد. ارزش دارایی‌های معروف ارز دیجیتال بوترین 552.86 میلیون دلار برآورد شده که بیشتر آن از دارایی‌های اتریوم او ناشی می‌شود. به طور تقریبی تعداد اتریوم‌های ویتالیک 246,730 کوین برآورد می‌شود.

 

 

دارایی‌های غیر اتریومی بوترین شامل سرمایه‌گذاری‌های او در شرکت‌های مختلف ارز دیجیتال، از جمله StarkNet، و چند توکن دیگر مانند KNC و WETH است. به عنوان مثال، بوترین 869,500 توکن KNCL به ارزش تقریبی 609,780 دلار از Kyber Network در اختیار دارد. بوترین به عنوان مشاور در این پروژه فعالیت می‌کند. او همچنین 196.42 توکن رپد اتریوم WETH به ارزش تقریبی 436,920 دلار، و تقریباً 101 میلیون توکن THE به ارزش 127,950 دلار را هولد می‌کند.

 

به نظر می‌رسد ویتالیک بزرگترین هولدر شخصی اتریوم است که به توکن‌های خود دسترسی دارد. Rain Lohmus تقریباً 250 هزار اتریوم دارد که آن‌ها را در پیش‌فروش اتریوم تنها با پرداخت 75,000 دلار به دست آورده است. اما او به دلیل گم کردن کلیدهای خصوصی کیف پول خود دسترسی به این کوین‌ها ندارد و به همین دلیل صدر جدول هولدرهای شخصی اتریوم به ویتالیک می‌رسد.

 

در طی سال‌های گذشته بوترین چندین بار دارایی‌های ETH خود را فروخته است. برای مثال، در ماه می 2023، بوترین 200 اتریوم را با ارسال آن به یک صرافی ارز دیجیتال فروخت و سپس بنیاد اتریوم نیز 15,000 اتر را به فروش رساند. با این حال، در مقایسه با سایر بنیان‌گذاران و دارندگان اولیه، دارایی های ویتالیک بو‌ترین به نسبت بزرگتر به نظر می‌رسد. بو‌ترین ادعا می‌کند که از سال ٢٠١٨ ETH را برای سود شخصی نفروخته و فروش اتریوم توسط او صرفا برای امور خیریه بوده است.

 

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

ثبت درخواست ای تی اف سولانا

شرکت‌های ARK Invest و ٢١Shares به طور رسمی درخواست خود را برای راه‌اندازی‌ ای تی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *