ثبت درخواست ای تی اف سولانا

شرکت‌های ARK Invest و ٢١Shares به طور رسمی درخواست خود را برای راه‌اندازی‌ ای تی اف سولانا ثبت کرده‌اند. این اقدام با هدف افزایش دسترسی سرمایه‌گذاران به سولانا از طریق بازار‌های سنتی انجام شده است. با‌این‌حال، ثبت ETF سولانا با یک شرط مهم همراه است که در صورت اتفاق افتادن آن فرایند ثبت ای تی اف سولانا نیز متوقف خواهد شد و خرید سولانا از صرافی‌ها تنها روش دسترسی به این رمز ارز باقی خواهد ماند.

 

ثبت درخواست ای تی اف سولانا

در روزهای گذشته دو شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری آمریکایی خبر از ثبت درخواست ای تی اف سولانا دادند که منجر به واکنش‌های مثبتی از سمت سرمایه‌گذاران این رمز ارز شد. با این حال یک نکته مهم در ارتباط با ETF سولانا وجود دارد که ممکن است نتیجه این درخواست‌ها را تغییر دهد و آن تعیین تکلیف شدن اوراق بهادار بودن یا نبودن این رمز ارز است.

 

در صورتی که سولانا به‌عنوان یک اوراق بهادار شناخته شود و قانونگذاران تصمیم به عدم رعایت الزامات قانونی لازم توسط تیم سولانا بگیرند، ای تی اف سولانا متوقف خواهد شد‌. این شرط باعث می‌شود که درخواست ثبت ETF سولانا با عدم اطمینان زیادی همراه باشد، زیرا به‌شدت به تصمیمات نظارتی آینده وابسته است و سابقه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد ارز‌های دیجیتال چندان درخشان نیست.

 

درخواست ثبت ای تی اف سولانا پس از اقدام مشابه VanEck صورت می‌گیرد و نشان‌دهنده علاقه فزاینده به محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر سولانا پس از تایید‌ ای تی اف‌های اتریوم و بیت کوین است. هدف اصلی ثبت درخواست ای تی اف سولانا این است که به سرمایه‌گذاران یک راه راحت و مقرون به صرفه برای دسترسی به سولانا بدون نیاز به خرید ارز دیجیتال از صرافی‌ها و نگهداری آن به صورت مستقیم ارائه شود.

 

 

فرایند اجرایی درخواست ETF سولانا

طبق پرونده دادگاه،‌ ای تی اف سولانا، قیمت سولانا را با در نظر گرفتن هزینه‌ها و بدهی‌های تراست دنبال خواهد کرد‌ و سهام‌ ای تی اف در بورس Cboe BZX معامله خواهد شد. تراست به جز در ارتباط با ایجاد و بازخرید سهام سولانا را خرید و فروش نخواهد کرد و برای این معاملات به سرمایه‌گذاران مجاز تکیه خواهد کرد.

 

سرمایه‌گذاران مجاز با واریز پول نقد به حساب تراست، سهام خریداری می‌کنند. سپس از این وجه نقد برای خرید سولانا استفاده می‌شود که توسط Coinbase نگهداری می‌شود. هنگام بازخرید سهام، سولانا  با قیمت لحظه ای سولانا فروخته می‌شود و درآمد نقدی به کاربران بازگردانده می‌شود. پرونده درخواست ای تی اف سولانا شامل چندین چک باکس است که وضعیت اوراق بهادار ثبت شده را نشان می‌دهد و برای تعیین تکلیف اوراق بهادار بودن یا نبودن آن در نظر گرفته شده است.

 

بیانیه ثبت تراست تا اطلاع ثانوی یا تا زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خلاف آن را تعیین کند، معتبر خواهد بود. این انعطاف‌پذیری به تراست اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم تاریخ اجرایی خود را به تعویق بی‌ندازد و به آن زمان می‌دهد تا خود را با هر‌گونه تغییر در مقررات قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری تطبیق دهد.

 

این پرونده همچنین ثبت‌کننده را به عنوان یک شرکت کوچک گزارش‌دهی و یک شرکت رشد نوظهور طبقه‌بندی می‌کند. این طبقه‌بندی به تراست اجازه می‌دهد تا از الزامات گزارش‌دهی کاهش یافته و دوره‌های انتقال طولانی‌تر برای استانداردهای حسابداری مالی جدید یا بازبینی شده بهره‌مند شود‌.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

دارایی های ویتالیک بوترین چقدر است؟ ارزهای دیجیتال ویتالیک

طبق گزارش پلتفرم ردیابی ارزهای دیجیتال Arkham، دارایی های ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *