بهترین بازی های پلی استیشن 5 (2024) + 30 تا از بهترین بازی های ps5

دنیای گیم و بازی یکی از محبوب‌ترین محیط‌ها برای تجربه اوج لذت و هیجان است. همین موضوع باعث شده است تا در سال‌های اخیر، کنسول‌های بازی خصوصا محصولات شرکت سونی و دستگاه‌های پلی استیشن مورد توجه قرار بگیرند. چند سال پیش، این شرکت، نسخه پنجم کنسول پلی استیشن را معرفی کرد و از آن زمان تا به امروز شرکت‌های معتبر حوزه گیم بازی‌های مختلفی را برای کاربران آن تولید کرده‌اند. البته که کاربران ایرانی برای اینکه بتوانند بدون دردسر و مشکل از این بازی‌ها لذت ببرند باید نسبت به خرید گیفت کارت پلی استیشن و یا اکانت آن اقدام کنند.

درست است که تعداد بازی های پلی استیشن 5 زیاد است اما برخی از آن‌ها به دلیل کیفیت و گیم پلی، شهرت و محبوبیت بیشتری در میان گیمرها کسب کرده‌اند. در نتیجه برای اینکه وقت خود را هدر ندهید و بتوانید از بهترین بازی‌ها لذت ببرید باید آن‌ها را شناخته و با جریان بازی آن‌ها آشنایی داشته باشید. در ادامه بهترین بازی‌های پی اس فایو را به طور کامل معرفی می‌کنیم تا بر اساس سلیقه خود بهترین گزینه‌ها را اولویت‌بندی کنید.

30 تا از بهترین بازی های پلی استیشن 5

به دلیل بالا بودن تعداد بازی های ps5، هر فردی با هر سلیقه و انتظاری می‌تواند تجربه جذابی در دنیای گیم و بازی داشته باشد؛ همین موضوع در کنار تمامی مزایایی که می‌تواند در اختیار شما بگذارد، می‌تواند وقت زیادی را برای دانلود و امتحان بازی‌های متفاوت از شما بگیرد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله 30 تا از بهترین بازی های پلی استیشن 5 را معرفی کنیم تا در کمترین زمان ممکن بهترین گزینه‌ها را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم پس از انتخاب کارت موردنظر، نسبت به خرید گیفت کارت اقدام کنید تا تجربه مناسب‌تری از بازی‌های انتخابی داشته باشید.

1. بازی Star Ocean: The Second Story R

پلتفرم: کامپیوتر (مایکروسافت ویندوز) + PS4 + نینتندو سوییچ + PS5

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Square Enix + Gemdrops

ناشر: Square Enix

حالت: تک نفره

سبک: اکشن

Star Ocean: The Second Story R یکی از جدیدترین بازی‌های پلی استیشن 5 است که برای پلتفرم‌های مختلفی مانند کامپیوتر (مایکروسافت ویندوز)، PS4، نینتندو سوییچ و PS5 عرضه شد. تاریخ عرضه بازی به نوامبر 2023 برمی‌گردد، اما در این زمان کوتاه توانست محبوبیت بسیار زیادی در بین گیمرها پیدا کند.

ساخت این بازی را استودیوهای Square Enix و Gemdrops بر عهده داشته‌اند، اما عرضه آن را Square Enix به‌تنهایی انجام داد. بازی Star Ocean: The Second Story R که نسخه بازسازی شده Star Ocean: The Second Story (سال 1998) است، حالت تک‌نفره دارد و در سبک اکشن نقش آفرینی ساخته شده است. با اینکه گیم‌پلی این بازی تغییری نکرد، اما در تمام جهات پیشرفت قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد.

2. بازی Final Fantasy VII Rebirth

پلتفرم: PS5

تاریخ عرضه: فوریه 2024

سازنده: Creative Business Unit I

ناشر: Square Enix

حالت: تک نفره

سبک: اکشن + ماجراجویی

بازی Final Fantasy VII Rebirth از آن دسته بازی‌های ویدئویی جذاب است که فقط برای کنسول پلی استیشن 5 ساخته شد. فوریه 2024 بود که استودیو Creative Business Unit I این بازی مهیج را تولید کرد و انتشار آن را بر عهده Square Enix گذاشت.

بازی Final Fantasy VII Rebirth یک بازی ویدئویی تک‌نفره محسوب می‌شود که در ژانر اکشن و ماجراجویی ساخته شده است. در این بازی به همراه دوستان خود به یک سیاره جدید می‌روید و در آنجا با موجود شروری به نام Sephiroth مبارزه خواهید کرد. بدون شک گیم پلی بازی صحنه‌های اکشن، گرافیک عالی و سایر ویژگی‌های آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

3. بازی Robocop: Rogue City

پلتفرم: کامپیوتر (ویندوز) + نینتندو سوییچ + ایکس باکس سری ایکس + ایکس باکس سری اس + پلی استیشن 5

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Teyon 

ناشر: Nacon

حالت: تک نفره

سبک: تیراندازی اول شخص + ماجراجویی + نقش آفرینی

در بازی Robocop: Rogue City باید در نقش نیمه انسان و نیمه ماشین، ریشه خیانت و فساد را از بین ببرید و عدالت را در شهر برقرار کنید. تمامی افرادی که دارای کامپیوتر (ویندوز)، نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 هستند، می‌توانند این بازی جذاب را تجربه کنند.

بازی Robocop: Rogue City در نوامبر 2023 به بازار عرضه شد و در زمان کمی به محبوبیت رسید. شرکت Teyon به‌عنوان تولیدکننده بازی و Nacon به‌عنوان انتشاردهنده آن، حالت تک‌نفره را برای بازی Robocop: Rogue City درنظر گرفته‌اند. همچنین هنگام اجرای بازی متوجه خواهید شد که ژانر آن ترکیبی از تیراندازی اول شخص، ماجراجویی و نقش آفرینی است.

4. بازی Rise of the Rōnin

پلتفرم: PS5

تاریخ عرضه: 22 مارس 2024

سازنده: شرکت سونی

ناشر: Team Ninja

حالت: تک نفره + اکشن

سبک: اکشن

بازی Rise of the Rōnin یکی از بهترین بازی‌های PS5 ایست که فقط دارندگان کنسول پلی استیشن 5 می‌توانند آن را تجربه کنند. در تاریخ 22 مارس 2024 شرکت سونی تصمیم گرفت که بازی Rise of the Rōnin را در استودیوی Team Ninja تولید کند و آن را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

بازی Rise of the Rōnin در حالت تک‌نفره و در ژانر اکشن نقش‌آفرینی ساخته شده است. شما در این بازی نقش یک سامورایی را دارید که از قوانین پیروی نمی‌کند.

5. بازی The Talos Principle 2

پلتفرم: کامپیوتر (ویندوز) + ایکس باکس سری ایکس + ایکس باکس سری اس + پلی استیشن 5

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Croteam

ناشر: Devolver Digital

حالت: تک نفره

سبک: معمایی

بالاخره انتظارها به سر آمد و بازی The Talos Principle 2 برای کامپیوتر (ویندوز)، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 عرضه شد. ازآنجایی‌که نسخه اول این بازی محبوبیت بسیار زیادی در بین گیمرها پیدا کرد، در نوامبر 2023 نسخه دوم آن توسط شرکت Croteam ساخته شد و Devolver Digital عرضه آن به بازار را انجام داد.

بازی The Talos Principle 2 دنباله نسخه اول است و شما باید انتظار معماها و کاوش‌های فلسفی جدید باشید. حالت بازی تک‌نفره است و یک سبک معمایی بسیار جذاب را در اختیار شما قرار خواهد داد.

6. بازی Prince of Persia: The Lost Crown

پلتفرم: رایانه‌های شخصی ویندوز + پلی‌استیشن ۴ + پلی‌استیشن ۵ + نینتندو سوییچ + ایکس‌باکس وان + و ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس

تاریخ عرضه: ژانویه 2024

سازنده: Ubisoft Montpellier

ناشر: Ubisoft Montpellier

حالت: تک نفره

سبک: اکشن + ماجراجویی + معمایی

در میان بهترین بازی‌های پلی استیشن 5، بازی Prince of Persia: The Lost Crown یا همان شاهزاده پارسی به دلیل پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلفی مانند رایانه‌های شخصی ویندوز، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس وان، و ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس و موضوع مبتنی بر تاریخ ایران، جایگاه ویژه‌ای در میان گیمرهای ایرانی پیدا کرده است.

ژانویه 2024 بود که استودیو معتبر و نام آشنای Ubisoft Montpellier این بازی را تولید کرد و شخصا انتشار آن را انجام داد. حالت بازی تک‌نفره است، اما ژانر اکشن، ماجراجویی و معمایی آن در کنار داستان و گیم‌پلی جذاب، شما را هیجان‌زده می‌کند.

7. بازی Gangs of Sherwood

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + GeForce Now + مایکروسافت ویندوز + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Appeal Studios

ناشر: Nacon

حالت: تک نفره

سبک: ماجراجویی + مبارزه‌ای + تیراندازی

بازی Gangs of Sherwood یکی دیگر از بهترین بازی‌های PS5 است که دارندگان پلی‌استیشن ۵، GeForce Now، مایکروسافت ویندوز، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس می‌توانند آن را تجربه کنند. تولید این بازی در نوامبر 2023 به پایان رسید و استودیو Appeal Studios توانست در این تاریخ یک بازی فوق‌العاده مهیج را به کمک شرکت Nacon (منتشر کننده بازی) در اختیار گیمرها قرار دهد.

Gangs of Sherwood به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های پی اس 5، در حالت تک‌نفره ساخته شد و ژانر آن ترکیبی از ژانرهای ماجراجویی، مبارزه‌ای و تیراندازی است. بدون شک کسانی که عاشق افسانه رابین هود هستند، این بازی را در صدر لیست بهترین بازی PS5 قرار می‌دهند.

8. بازی fifa 24

پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس و اس + پلی استیشن 5 + ایکس باکس وان + پلی استیشن 4 + نینتندو سوییچ + کامپیوتر

تاریخ عرضه: سپتامبر 2023

سازنده: الکترونیک آرتز

ناشر: الکترونیک آرتز

حالت: چند نفره

سبک: ورزشی

برای عاشقان فوتبال، بازی fifa 24 در صدر بهترین بازی‌های PS5 قرار دارد و هیچ‌کدام از بازی‌ها توان رقابت با آن را ندارند. بازی فوق‌العاده مهیج fifa 24 برای پلتفرم‌های مختلفی مانند ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و کامپیوتر در دسترس است، به همین دلیل تمامی افراد می‌توانند به‌راحتی آن را تجربه کنند.

سرانجام در تاریخ سپتامبر 2023 شرکت معتبر الکترونیک آرتز بازی فیفا 24 را با نام جدید EA Sports FC 24 عرضه کرد. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی این بازی حالت چند نفره آن است که گیمرها را به‌شدت مجذوب خود می‌کند. بدون شک در میان بازی‌هایی با ژانر ورزشی، هیچ‌کدام به‌اندازه فیفا 24 مشهور نیستند.

9. بازی Nickelodeon All-Star Brawl 2

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + مایکروسافت ویندوز + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Ludosity

ناشر: Games Mill Entertainment

حالت: یک‌نفره + چند نفره

سبک: اکشن

در لیست بهترین بازی‌های PS5، بازی Nickelodeon All-Star Brawl 2 به دلیل کارتونی بودن آن حسابی مورد توجه قرار گرفته است. تمامی افرادی که دارای پلی‌استیشن ۵، مایکروسافت ویندوز، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس هستند، می‌توانند این بازی را روی دستگاه خود نصب کنند.

در نوامبر 2023 نسخه دوم بازی Nickelodeon All-Star Brawl توسط شرکت Ludosity ساخته شد و انتشار آن را Games Mill Entertainment انجام داد. حالت یک‌نفره و چند نفره این بازی اکشن باعث شده است که محبوبیت بیشتری در میان گیمرها کسب کند.

10. بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + پلی‌استیشن ۴ + ایکس ‌باکس وان + مایکروسافت ویندوز + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس

تاریخ عرضه: ژانویه 2024

سازنده: Ryu Ga Gotoku Studio

ناشر: سگا

حالت: تک نفره

سبک: اکشن + ماجراجویی

اگر به دنبال یک بازی عالی با داستان جذاب و غم‌انگیز می‌گردید، بازی Like a Dragon: Infinite Wealth بهترین گزینه ممکن به شمار می‌آید. ازآنجایی‌که این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس ‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس عرضه شده است، تمام گیمرها می‌توانند از آن استفاده کنند.

در تاریخ ژانویه 2024 کمپانی مشهور سگا بار دیگر یک بازی بسیار عالی را به بازار عرضه کرد تا گیمرها را شگفت‌زده کند. استودیو Ryu Ga Gotoku Studio تولید این بازی تک‌نفره را بر عهده داشته است. همچنین این کمپانی به بهترین شکل ممکن ژانر اکشن ماجراجویی را به نمایش گذاشت تا جذابیت بازی را بالاتر ببرد.

11. بازی Call of Duty: Modern Warfare III

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + پلی‌استیشن ۴ + ایکس ‌باکس وان + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Sledgehammer Games

ناشر: Activision

حالت: چند نفره

سبک: تیراندازی

آنلاین بودن بازی Call of Duty: Modern Warfare III، گرافیک قوی، هیجان بالا، گیم پلی عالی و ارائه آن برای پلتفرم‌های مختلفی مانند پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس ‌باکس وان، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس و مایکروسافت ویندوز باعث می‌شود که بیشتر گیمرها از آن به‌عنوان بهترین بازی PS5 یاد کنند.

نوامبر 2023 نسخه جدید کال آف دیوتی توسط Sledgehammer Games تولید شد و Activision انتشار آن را بر عهده گرفت. کیفیت بالای بازی باعث می‌شود که گیمرها به‌راحتی حالت چند نفره را تجربه کنند و اوج لذت را از ژانر تیراندازی اول شخص ببرند.

12. بازی The Wolf Among Us 2

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + پلی‌استیشن ۴ + ایکس ‌باکس وان

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: Telltale Games + AdHoc Studio

ناشر: Telltale Games + AdHoc Studio

حالت: تک نفره

سبک: ماجراجویی

نسخه اول بازی The Wolf Among Us آن‌قدر موفقیت آمیز بود که سازندگان آن تصمیم گرفتن که بعد از گذشت سال‌ها نسخه دوم آن را با نام The Wolf Among Us 2 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس ‌باکس وان تولید کنند.

با اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه بازی The Wolf Among Us اعلام نکرده‌اند، اما سال 2024 تاریخ دقیق و قطعی آن است. بازی The Wolf Among Us 2 در سال 2024 توسط استودیوهای Telltale Games و AdHoc Studio ساخته می‌شود و انتشار آن را شخصا انجام خواهند داد. همچنین حالت این بازی تک‌نفره و ژانر آن ماجراجویی است.

13. بازی The Day Before

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + ایکس ‌باکس سری ایکس + ایکس باکس سری اس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Fantastic

ناشر: MyTona

حالت: چند نفره

سبک: شوتر ماجراجویی

اگر به بازی‌های پسا آخر زمانی علاقه زیادی دارید، قطعاً بازی The Day Before را در لیست بهترین بازی‌های ps5 قرار خواهد داد. ازآنجایی‌که این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس ‌باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و مایکروسافت ویندوز ارائه شده است، بیشتر گیمرها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در تاریخ نوامبر 2023 بود که استودیو Fantastic بالاخره ساخت بازی The Day Before را به پایان رساند و شرکت بازی سازی MyTona آن را به بازار عرضه کرد. حالت چند نفره این بازی به‌قدری باکیفیت و جذاب طراحی شده است که به‌خاطر همین امر جوایز مهمی را دریافت کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی پسا آخر زمانی، ژانر شوتر ماجراجویی آن است که اوج هیجان را به شما انتقال می‌دهد.

14. بازی tekken 8

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: ژانویه 2024

سازنده: Arika Corporation

ناشر: Namco Bandai Games America

حالت: چند نفره

سبک: مبارزه‌ای

امکان ندارد لیستی از بهترین بازی‌های ps5 تهیه کنید، اما یکی از سری بازی‌های تیکن را در داخل آن قرار ندهید. بازی tekken 8 جدیدترین سری بازی‌های تیکن است که برای پلتفرم‌های مختلفی مانند پلی‌استیشن ۵، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس و مایکروسافت ویندوز عرضه شد.

سری جدید تیکن در تاریخ 25 ژانویه 2024 به بازار عرضه شد تا دوباره گیمرها را به دنیای مبارزات رزمی بکشاند. استودیو Arika Corporation تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بازی تیکن 8 را در بهترین کیفیت تولید کند و حسابی گیمرها را از گیم‌پلی و سایر خصوصیات آن راضی نگه دارد.

پروژه تیکن 8 تا حد زیادی موفق بود، زمانی که Namco Bandai Games America این بازی را منتشر کرد، تقریباً اکثر گیمرها در فاصله کوتاهی آن را روی دستگاه خود نصب کردند. همچنین حالت چند نفره بازی و ژانر مبارزه‌ای آن دقیقاً به همان سبکی طراحی شده است که طرف‌داران تیکن انتظار آن را داشتند.

15. بازی Persona 5 Tactica

پلتفرم: پلی استیشن 5 + پلی استیشن 4 + نینتندو سوییچ + مایکروسافت ویندوز + ایکس باکس وان + ایکس باکس سری ایکس و اس

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Atlus + سگا

ناشر: Atlus + سگا

حالت: تک‌نفره

سبک: استراتژیک + ماجراجویی

اگر بازی Persona 5 را انجام داده‌اید و از دزدان فانتوم و مرموز آن لذت برده‌اید، پس باید اسپین آف آن را هم تجربه کنید. بازی Persona 5 Tactica یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین بازی‌های پلی استیشن است که برای پلتفرم‌های مختلفی مانند پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس ارائه شد.

در تاریخ 17 نوامبر 2023 بود که شرکت Atlus به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سگا، ساخت بازی Atlus را به اتمام رساند و آن را به همراه سگا منتشر کرد. بازی Persona 5 Tactica یک بازی ویدئویی تک‌نفره است که ژانر استراتژیک و ماجراجویی آن باعث می‌شود لحظات مهیجی را در سرزمینی عجیب و ناشناخته سپری کنید.

16. بازی Skull and Bones

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس + GeForce Now + مایکروسافت ویندوز + آمازون لونا

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: UbiSoft

ناشر: UbiSoft

حالت: چند نفره

سبک: اکشن + ماجراجویی

گیم پلی نوآورانه و داستان مهیج Skull and Bones باعث شد که خیلی زود در میان بهتری بازی‌های پی اس فایو حضور پیدا کند. انتشار این بازی برای پلتفرم‌های متعددی مانند پلی‌استیشن ۵، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس، GeForce Now، مایکروسافت ویندوز و آمازون لونا باعث شد که دسترسی به آن آسان و بدون دردسر باشد.

سال‌ 2018 بود که خبر انتشار بازی Skull and Bones پخش شد، اما شرکت سازنده بازی هر سال به دلایل خاصی آن را کنسل می‌کرد. سرانجام در تاریخ 13 فوریه 2024 انتظارها به پایان رسید و شرکت UbiSoft تولید و انتشار بازی Skull and Bones را انجام داد.

در این بازی چند نفره باید یک کشتی بزرگ را هدایت کنید و با خطرات اقیانوس‌ها مواجه شوید. در واقع شما باید با اقلام نظامی مختلف در برابر دشمنان دیگر ایستادگی کنید. بدون شک ژانر اکشن و ماجراجویی بازی در کنار گیم‌پلی جذاب آن شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

17. بازی Bluey: The Videogame

پلتفرم: نینتندو سوییچ + پلی استیشن 4 + پلی استیشن 5 + ویندوز + ایکس باکس وان + ایکس باکس سری X/S

تاریخ عرضه: نوامبر 2023

سازنده: Artax Games

ناشر: Outright Games

حالت: چند نفره

سبک: ماجراجویی

کسانی که مجموعه تلویزیونی Bluey را دیده‌اند و عاشق سگ استرالیایی آن شده‌اند، قطعاً از انجام بازی Bluey: The Videogame لذت خواهند برد. ارائه این بازی برای پلتفرم‌های مختلفی مانند برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ویندوز، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S باعث شده است که هنگام نصب آن با مشکل خاصی مواجه نشوید.

نوامبر 2023 بود که استودیو Artax Games بازی Bluey: The Videogame را بر اساس مجموعه تلویزیونی Bluey تولید کرد و Outright Games انتشار آن را انجام داد. شاید تصور کنید که این بازی چند نفره فقط برای کودکان مناسب است، ما گیم‌پلی بسیار عالی بازی و ژانر ماجراجویی آن باعث می‌شود که تمام گیمرها از انجام آن لذت ببرند.

18. بازی Dragon’s Dogma II

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس + GeForce Now + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: Capcom

ناشر: Capcom

حالت: تک نفره

سبک: ماجراجویی + نقش آفرینی + مبارزه‌ای

گیم پلی دشوار Dragon’s Dogma II باعث می‌شود که هرکسی نتواند از عهده انجام این بازی بر بیایید. هنگام اجرای بازی با هیولاهای بزرگی مواجه می‌شوید که قدرت بالای آن‌ها شما را متعجب می‌کند. گرافیک عالی، داستان قوی و هیجان بالای Dragon’s Dogma II در کنار گیم‌پلی دشوار آن باعث می‌شود که اسم آن در بین بهترین بازی‌های ps5 دیده شود.

بازی Dragon’s Dogma II برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس، GeForce Now و مایکروسافت ویندوز در دسترس قرار گرفته تا اکثر گیمرها بتوانند آن را تجربه کنند. تاریخ تولید و انتشار این بازی به 22 مارس 2024 برمی‌گردد، یعنی شرکت معتبر Capcom با آغاز سال 2024 یکی دیگر از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 را تولید و به بازار عرضه کرد.

بازی تک‌نفره Dragon’s Dogma II تصمیم‌‌گیری شما را به چالش می‌کشد. در واقع شما باید در طول بازی تصمیم‌هایی اتخاذ کنید و با بازخورد سنگین آن‌ها مواجه شوید. در کنار تمام این ویژگی‌ها، ژانر ماجراجویی، نقش آفرینی و مبارزه‌ای بازی هیجان و استرس شما را حسابی بالا می‌برد.

19. بازی Avatar: Frontiers of Pandora

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس + GeForce Now + مایکروسافت ویندوز + آمازون لونا

تاریخ عرضه: 2023

سازنده: Massive Entertainment

ناشر: Ubisoft Entertainment

حالت: چند نفره

سبک: ماجراجویی

بازی جدید آواتار برای پلتفرم‌هایی مانند پلی‌استیشن ۵، ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس، GeForce Now، مایکروسافت ویندوز و آمازون لونا ارائه شده است، شما باید در این بازی از مرزهای غربی پاندورا در برابر نیروهای RDA محافظت کنید.

در تاریخ 7 دسامبر 2023، استودیو Massive Entertainment جدیدترین بازی وارتار را با اسم Avatar: Frontiers of Pandora تولید کرد و انتشار آن را بر عهده شرکت Ubisoft Entertainment گذاشت. حالت چند نفره این بازی با دید اول شخص، جذابیت آن را برای شما بیشتر می‌کند. همچنین ژانر ماجراجویی آن حسابی شما را با داستان و گیم‌پلی بازی درگیر خواهد کرد.

20. بازی HELLDIVERS 2

پلتفرم: پلی استیشن 5 + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: Massive Entertainment

ناشر: Ubisoft Entertainment

حالت: چند نفره

سبک: شوتر سوم

بازی HELLDIVERS 2 دقیقاً دنباله نسخه اول است، شما در این قسمت از بازی داخل یک سرزمین گرفتار شده‌اید که قبلاً پایه‌های آن را دموکراسی تشکیل داده بود. در حال حاضر نیروهای رباتیک و قدرتمند کنترل سرزمین را به دست گرفته‌اند و شما باید جان خود را نجات دهید. نکته مهمی که باید درباره این بازی بدانید، ارائه آن برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و مایکروسافت ویندوز است.

در تاریخ فوریه 2024 بود که سرانجام استودیو Massive Entertainment قسمت دوم بازی HELLDIVERS را تولید کرد و شرکت Ubisoft Entertainment انتشار آن را انجام داد. حالت چند نفره بازی امکان انجام آن به همراه دوستان را فراهم می‌کند. همچنین این بازی در سبک شوتر سوم شخص ساخته شده است که طراحی و صداگذاری حرفه‌ای آن شما را غافلگیر می‌کند.

21. بازی Alone in the Dark

پلتفرم: کنسول پلی استیشن 5 + مایکروسافت ویندوز + ایکس باکس سری ایکس و سری اس

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: Pieces Interactive

ناشر: THQ Nordic

حالت: چند نفره

سبک: ترس + بقا

بازی Alone in the Dark یکی دیگر از جدیدترین و بهترین بازی‌های PS5 است که دارندگان کنسول پلی استیشن 5 می‌توانند آن را به‌راحتی نصب کنند. همچنین باید بدانید که این بازی برای پلتفرم‌های دیگری مانند مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس است.

بازی Alone in the Dark در تاریخ 16 ژانویه 2024 توسط Pieces Interactive ساخته شد و شرکت THQ Nordic آن را منتشر کرد. با اینکه فقط چند ماه از ساخت این بازی می‌گذرد، اما میزان محبوبیت آن به‌شدت در میان گیمرها بالا رفت. حالت این بازی ویدئویی به‌صورت چند نفره است، شما باید در طول بازی به امیلی هارت وود و ادوارد کارنبی بازپرس خصوصی بپیوندید و در یک خانه مخوف، اوج هنرنمایی ژانر ترس و بقا را تجربه کنید.

22. بازی Star Wars: Dark Forces Remaster

پلتفرم: مایکروسافت ویندوز + پلی‌استیشن ۵ + پلی استیشن 4 + ایکس باکس وان

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: Night Dive Studios

ناشر: Lucas Arts

حالت: تک نفره

سبک: شوتر

بازی Star Wars: Dark Forces Remaster یکی دیگر از جدیدترین بازی‌های پلی استیشن 5 به شمار می‌آید که برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۵، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شده است.

چند ماه قبل یعنی در تاریخ فوریه 2024، استودیو Night Dive Studios بازی Star Wars: Dark Forces Remaster را تولید کرد و انتشار آن را بر عهده شرکت Lucas Arts گذاشت. بازی Star Wars: Dark Forces Remaster حالت تک نفره دارد و شما باید از میان 4 شخصیت مختلف آن گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس وارد بازی شوید.

ازآنجایی‌که ژانر این بازی شوتر است، برای طی کردن مراحل مختلف آن باید مهارت خوبی در استفاده از سلاح‌های مختلف آن داشته باشید.

23. بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

پلتفرم: پلی استیشن 5 + ایکس ‌باکس سری ایکس + ایکس باکس سری اس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: Rocksteady

ناشر: برادران وارنر

حالت: چند نفره

سبک: اکشن + هیجانی

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League جدیدترین نسخه بازی‌های Suicide Squad محسوب می‌شود که علاوه بر پلتفرم پلی استیشن 5، برای پلتفرم‌های دیگری مانند ایکس ‌باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و مایکروسافت ویندوز ارائه شده است.

بازی بسیار مهیج Suicide Squad: Kill the Justice League در فوریه 2024 به بازار عرضه شد تا تجربه جدیدی را به طرفداران خود انتقال دهد. استودیو Rocksteady تولید این بازی شرکت سرگرمی تعاملی برادران وارنر انتشار آن را بر عهده داشته‌اند.

در این بازی چند نفره می‌توانید نقش‌های هارلی کویین، ددشات، کاپیتان بومرنگ و کینگ کوسه را انتخاب کنید و به مأموریت‌های مختلف بروید.

24. بازی Elden Ring

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + پلی‌استیشن ۴ + ایکس ‌باکس وان، ایکس و اس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: 2022

سازنده: فرام سافتور

ناشر: Namco Bandai Games

حالت: تک نفره + چند نفره

سبک: نقش‌آفرینی + ماجراجویی

عاشقان بازی‌های جهان باز همواره با گزینه‌های مختلفی روبرو هستند، اما بازی Elden Ring یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که آن‌ها را پای سیستم و یا کنسول خود می‌نشاند. بازی Elden Ring به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های PS5 برای پلتفرم‌های زیادی مانند پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس ‌باکس وان، اکس‌ باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و مایکروسافت ویندوز ارائه شده است.

ساخت بازی الدن رینگ به سال 2022 برمی‌گردد و به نسبت بازی‌هایی که معرفی کردیم مقداری قدیمی‌تر است. شرکت فرام سافتور توسعه و ساخت بازی را انجام داد و بندای نامکو انترتینمنت Namco Bandai Games انتشار آن را بر عهده گرفت.

حالت بازی الدن رینگ تک‌نفره و چند نفره است، شما می‌توانید به کمک توانایی‌ها و قابلیت‌های خود با غول‌های مختلفی مبارزه کنید و آن‌ها را از بین ببرید. سبک نقش‌آفرینی و ماجراجویی Elden Ring در کنار گیم‌پلی حرفه‌ای و گرافیک عالی، جذابیت بازی را چند برابر می‌کند.

25. بازی Horizon Forbidden West Complete Edition

پلتفرم: PS5

تاریخ عرضه: 2023

سازنده: Guerrilla + Nixxes Software

ناشر: PlayStation PC LLC

حالت: تک نفره + چند نفره

سبک: نقش‌آفرینی + ماجراجویی + تیراندازی + مبارزه‌ای

استفاده از عناصر گرافیکی قوی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که بازی Horizon Forbidden West Complete Edition را در میان بهترین بازی‌های PS5 قرار می‌دهد. نکته بسیار مهمی که باید درباره این بازی بدانید، عدم ارائه آن برای پلتفرم‌های مختلف است. در واقع تنها دارندگان پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و مایکروسافت ویندوز می‌توانند Horizon Forbidden West Complete Edition را نصب کنند.

بازی هوریزان غرب ممنوعه در تاریخ 6 اکتبر 2023 توسط استودیوهای Guerrilla و Nixxes Software تولید شد و PlayStation PC LLC انتشار آن را انجام داد. حالت این بازی تک‌نفره است، اما در صورت امکان می‌توانید حالت چند نفره و آنلاین را امتحان کنید. همچنین ژانر بازی Horizon Forbidden West Complete Edition ترکیبی از نقش‌آفرینی، ماجراجویی، تیراندازی و مبارزه‌ای است.

26. بازی Persona 3 Reload

پلتفرم: پلی استیشن 5 و 4 + ایکس باکس وان، اس، ایکس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: 2024

سازنده: Atlus

ناشر: Atlus+ سگا

حالت: تک نفره

سبک: ماجراجویی + نقش‌آفرینی

بازی Persona 3 Reload یکی دیگر بازی‌های پلی استیشن 5 است که شما را به یک دنیای مرموز و خطرناک می‌برد تا با نیروهای مرموز مبارزه کنید. البته باید بدانید که این بازی علاوه بر پلی استیشن 5، برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و مایکروسافت ویندوز ارائه شده است.

فوریه 2024 بود که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سگا به نام اتلوس Atlus، تولید Persona 3 Reload را به پایان رساند و به کمک سگا آن را منتشر کرد. در این بازی تک‌نفره به‌عنوان یک پسر دبیرستانی به یک دنیای مرموز می‌روید تا با نیروهای مرموز مبارزه کنید و جان دوستان خود را نجات دهید. سبک ماجراجویی و نقش‌آفرینی این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که حسابی هیجان آن را بالا می‌برد.

27. بازی Spider-Man 2

پلتفرم:  پلی استیشن5

تاریخ عرضه: 2023

سازنده: اینسامنیاک گیمز

ناشر: سونی اینتراکتیو انترتینمنت

حالت: تک نفره

سبک: اکشن + ماجراجویی

بازی اسپایدرمن به دلیل محبوبیت شخصیت داستان، خیلی زود خود را به صدر فهرست بهترین بازی‌های پی اس فایو رساند. این بازی که به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 ساخته شده است، به دلیل برخورداری از گرافیک قوی، داستان مهیج، گیم پلی و صداگذاری حرفه‌ای توانست در همان روزهای اول رضایت گیمرها را جلب کند.

در تاریخ اکتبر 2023، بالاخره اینسامنیاک گیمز توسعه بازی اسپایدرمن 2 را انجام داد و سونی اینتراکتیو انترتینمنت آن را در اختیار گیمرها قرار داد. حالت این بازی تک‌نفره است، به همین دلیلی امکان انجام آن با دوستان خود وجود ندارد. سبک اکشن ماجراجویی Spider-Man 2 در کنار مبارزه‌های جذاب آن باعث می‌شود که در تمام لحظات آن هیجان بالایی را تجربه کنید.

28. بازی Mortal Kombat 1

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵ + نینتندو سوییچ + ایکس‌ باکس سری ایکس، اس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: 2023

سازنده: ندررلم استودیوی

ناشر: وارنر بروس گیمز

حالت: تک نفره + چند نفره

سبک: مبارزه‌ای

بازی Mortal Kombat از آن دسته بازی‌های محبوب تاریخ است که تقریباً تمام گیمرها انواع نسخه‌های آن را بازی کرده‌‌اند. نسخه Mortal Kombat 1 جدیدترین نسخه این بازی است که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، نینتندو سوییچ، ایکس‌ باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و مایکروسافت ویندوز ارائه شد.

بعد از انتشار نسخه‌های مختلف مورتال کمبت، سرانجام در سپتامبر 2023 جدیدترین نسخه آن توسط ندررلم استودیوی تولید شد و وارنر بروس گیمز آن را منتشر کرد. حالت تک‌نفره و چند نفره بازی مورتال کمبت 1 باعث می‌شود که هیجان و جذابیت آن برای گیمرها چند برابر شود.

بدون شک این بازی مبارزه‌ای به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مختلفی مانند گیم پلی عالی، داستان جذاب، شخصیت‌های عالی و… با قدرت بالا در میان بهترین بازی‌های PS5 قرار می‌گیرد.

29. بازی Resident Evil 4 Remake

پلتفرم: مایکروسافت ویندوز + پلی‌استیشن ۵ و ۴ + ایکس ‌باکس سری ایکس و اس + آی‌اواس

تاریخ عرضه: 2023

سازنده: کپکام

ناشر: کپکام

حالت: تک نفره

سبک: ترس + بقا

بازی‌های Resident Evil همواره محبوبیت بسیار زیادی در بین گیمرها داشته‌اند. ازآنجایی‌که نسخه سوم این بازی حسابی مورد توجه گیمرها قرار گرفت، شرکت سازنده تصمیم گرفت که Resident Evil 4 Remake را برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس ‌باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و آی‌اواس منتشر کند.

نسخه جدید رزیدنت ایول در مارس 2023 توسط استودیوی مشهور کپکام ساخته و منتشر شد. کیفیت این نسخه آن‌قدر بالا بود که در همان روزهای اول نمره خوبی از گیمرها گرفت و توانست خود را در لیست بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 قرار دهد.

در بازی تک‌نفره Resident Evil 4 Remake می‌توانید ژانر ترس و بقای آن را در تمام لحظات بازی احساس کنید. همچنین باید بدانید که جلوه‌های بصری این بازی به‌قدری حرفه‌ای هستند که جذابیت آن را به‌شدت افزایش داده‌اند.

30. بازی Dead Space Remake

پلتفرم: پلی استیشن 5 + ایکس باکس سری ایکس، اس + مایکروسافت ویندوز

تاریخ عرضه: 2017

سازنده: موتیو استودیوز

ناشر: الکترونیک آرتز

حالت: تک نفره

سبک: ترس + بقا

نسخه اول بازی Dead Space در سال 2008 منتشر شد و حسابی مورد توجه گیمرها قرار گرفت. استقبال بسیار زیاد گیمرها از این بازی باعث شد که سازندگان آن بعد از گذشت سال‌ها، نسخه Dead Space Remake را برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و مایکروسافت ویندوز تولیدکنند.

در واقع 27 ژانویه 2017 بود که موتیو استودیوز نسخه جدید Dead Space را تولید کرد و شرکت معتبر الکترونیک آرتز انتشار آن را انجام داد. حالت این نسخه از بازی هم تک‌نفره است، اما هنگام اجرای بازی شاهد قوی بودن آن از لحاظ گرافیکی و جلوه‌های ویژه است. همچنین صداگذاری فوق‌العاد آن، ژانر ترس و بقا را به بهترین شکل ممکن منتقل خواهد کرد.

سخن پایانی

تعداد بهترین بازی‌های PS5 بسیار زیاد است، اما برخی از آن‌ها جدیدتر هستند و همچنین توانسته‌اند محبوبیت و شهرت بیشتری در میان گیمرها پیدا کنند. در این مطلب به طور کامل جدیدترین و بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 را معرفی کردیم تا بر اساس سلیقه خود بهترین گزینه‌ها را دانلود کنید.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

فرق فری فایر با فری فایر مکس+ آشنایی با مزایا و معایب هرکدام

در ابتدای ارائه بازی Free Fire max بسیاری از افراد تصور داشتند که این دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *