به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

بررسی دامیننس بیت کوین؛ آیا زمان رشد آلت کوین‌ها فرار رسیده است؟

با راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم، معامله‌گران امیدوار شده‌اند که آلت کوین‌ها هم بتوانند به حرکت صعودی خود در روزهای گذشته ادامه دهند.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • همگرایی قریب‌الوقوع میانگین‌های متحرک نمایی در نمودار مارکت کپ آلت‌ ‌کوین‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها ممکن است به زودی افزایش پیدا کنند.
  • یک تحلیلگر هشدار داد برای آنکه روند صعودی آلت کوین‌ها از بیت کوین پیشی بگیرد، ممکن است ۲ ماه زمان نیاز باشد.

به گزارش بین کریپتو، علی‌رغم رشد پیوسته آلت‌ ‌کوین‌ها در چند هفته گذشته، این ارزهای دیجیتال نتوانسته‌اند به صورت کامل قدرت خود را حفظ کنند. علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته تعداد زیادی از آن‌ها با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. با این حال همه شاخص‌ها به ضرر آلت کوین‌ها نیستند.

تحلیل مارکت کپ آلت کوین‌ها

با استفاده از دو اندیکاتور TOTAL2 و دامیننس بیت کوین می‌توان بازار آلت کوین‌ها را بررسی کرد. نمودار توتال ۲ (Total2) مارکت کپ ۱۲۵ آلت کوین برتر به جز بیت کوین را نشان می‌دهد. دامیننس بیت کوین هم مارکت کپ بیت کوین را نسبت به کل بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد.

معمولاً رشد دامیننس بیت کوین به همراه کاهش Total2 به این معنی است که عملکرد قیمت بیت کوین

BTC:


بهتر از آلت کوین‌ها است و ممکن است این روند ادامه داشته باشد. برعکس این فرضیه نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری دارند.

در چرخه فعلی بازار، آلت کوین‌ها چندین بار تلاش کردند که بیت کوین را پشت سر بگذارند. اما بیت کوین توانست موقعیت خود را حفظ کند.

نمودار دامیننس بیت کوین (سمت چپ) و نمودار Total2 (سمت راست)

همانطور که در نمودار بالا مشخص شده‌، دامیننس بیت کوین از ۵۵.۸۰ درصد به ۵۵.۴۱ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این ارزش بازار آلت کوین‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. شاخص Total2 با ۳.۸۶ درصد رشد به ۱.۰۵ تریلیون دلار رسیده است.

اگر این شرایط ادامه داشته باشد، آلت کوین‌ها می‌تواند برای مدتی به رشد خود ادامه دهند. با این حال اگر دامیننس بیت کوین کاهش پیدا کند، قیمت آن ممکن است به زیر ۶۵٬۰۰۰ دلار برسد. این مسئله اتفاق خوبی برای آلت‌ ‌کوین‌ها نیست چون آن‌ها هم ممکن است به دنبال BTC کاهش یابند. با وجود این اگر این اتفاق نیفتد، قیمت آلت‌ ‌کوین‌ها می‌تواند در همان محدوده باقی بماند.

شایان ذکر است که میانگین‌های متحرک نمایی نیز سیگنالی از رشد آلت‌ ‌کوین‌ها صادر کرده‌اند. در زمان نگارش این تحلیل، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در شرف عبور به بالای میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج زرد رنگ) است. در صورت تکمیل این فرآیند، یک تقاطع صعودی شکل گرفته‌ که می‌تواند رشد آلت کوین‌ها را تایید کند.

جریان ورودی سرمایه به آلت‌ ‌کوین‌ها

علاوه بر این، جریان ورود سرمایه به آلت کوین‌ها در هفته گذشته بین ارزهای دیجیتال مختلف توزیع شده‌ است. این یک اتفاق کم سابقه است و در ماه‌های اخیر رخ نداده است.

داده‌های شرکت کوین‌شرز (Coinshares) نشان می‌دهد ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم

ETH:


، سولانا

SOL:


و BNB

BNB:


جریان مثبت سرمایه ورودی را تجربه کرده‌اند.

این شرایط نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به پتانسیل آن‌ها در کوتاه‌مدت بیشتر اعتماد دارند. اگر این شرایط ادامه داشته باشد، بازار ارز دیجیتال می‌تواند به سمت فصل آلت ‌کوین‌ها (آلت‌ سیزن) نزدیک‌تر شود.

جریان سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها

با این حال تمام تحلیلگران به روند صعودی آلت‌ ‌کوین‌ها خوشبین نیستند. برعکس افرادی مانند مایکل ون ده پپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگرانی مانند بنجامین کوئن (Benjamin Cowen) با احتیاط بیشتری عمل کرده‌اند. کوئن پیش‌بینی کرده است که احتمالاً ۲ ماه دیگر زمان لازم است تا آلت کوین‌ها بتوانند عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند. او خاطرنشان کرده است:

کندل ماهانه دامیننس بیت کوین من را به یاد مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۱۳۹۸) می‌اندازد که دقیقا ۲ ماه پیش از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بود.  در آن زمان بیت کوین به شدت رشد کرد اما آلت کوین‌ها نتوانستند به پای BTC برسند. ماه قبل شاهد کندل مشابهی بودیم و دقیقاً ۲ ماه تا کاهش احتمالی نرخ بهره فاصله داریم.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.



درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

تحلیل بیت کوین؛ دلیل کاهش امروز قیمت BTC چیست؟

قیمت بیت کوین در چند روز اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است و انتظار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *