بررسی جامع وایت پیپر همستر کامبت

پیش خرید توکن بازی مشهور تلگرامی، یعنی همستر کامبت، در صرافی Gate.io آغاز شده و حالا به نظر می‌رسد به روزی که همه ماه‌ها است منتظر آن هستیم نزدیک شده‌ایم. اما به غیر از این خبر، همستر کامبت بلاخره وایت پیپر خود را نیز ارائه کرده است و اکنون ما دیگر با یک ارز دیجیتال واقعی طرف هستیم. در دنیای ارزهای دیجیتال، وایت پیپرها حکم دفترچه راهنمای رمزارز را دارند و هرچه افراد باید درباره آن پروژه بدانند را می‌گویند. پس اگر شما هم درباره همستر کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید قیمت همستر کامبت چقدر خواهد شد بیاید تا بخش‌های وایت پیپر آن را بررسی کنیم و ببینیم این پروژه چه حرف‌هایی برای گفتن دارد!

بخش اول: معرفی

در این بخش به صورت کلی پروژه خود را توضیح داده‌اند.

بازی‌های موبایلی و کریپتو

صنعت بازی‌های موبایلی در حال حاضر به یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های جهان تبدیل شده و با سرعتی باور نکردنی در حال رشد است. از سال ۲۰۲۳، بازی‌های موبایلی چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد دلار درآمدزایی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۸ به ۳۸۰ میلیارد دلار نیز برسد. این یعنی با ویژگی‌هایی مثل دسترسی آسان، تنوع و البته امکان تعامل در حین بازی، جهان انتظار تقاضایی فزاینده برای این رشد بیشتر این بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز را دارد.

بازی‌های موبایلی اغلب بسیار ساده هستند و همین سادگی استفاده از آن‌ها فرصت‌های مختلفی را برای هیجان‌ و نوآوری‌های جدید فراهم می‌کند. اما داستان از جایی جذاب‌تر می‌شود که صنعت کریپتو نیز با بازی‌های موبایلی ادغام شود. این یعنی فضایی برای کسب درآمد و بازی کردن!

به این ترتیب، بازار ارز دیجیتال و بازی‌های موبایل می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و فرصت‌های جدیدی را برای بازیکنان، سازندگان بازی و توسعه‌دهندگان فناوری باز کنند. استراتژی‌ ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنصر مهمی برای توسعه آینده بازی موبایل تبدیل شوند.

چالش‌های صنعت وب ۳

باز‌ی‌ها یکی از بهترین فرصت‌ها برای آشنا کردن تازه‌واردها با دنیای کریپتوکارنسی به‌شمار می‌روند تا مفاهیم دارایی‌های دیجیتال مانند بلاکچین، NFT و .. را در فضایی جذاب یاد بگیرند. بازیکنان همچنین به سادگی هرچه بازی از آن‌ها می‌خواهد را انجام می‌دهند و دیگر کسی از باز کردن یک کیف پول ارز دیجیتال نمی‌ترسد. علاوه بر این، بازی‌های کریپتویی با ترکیب مفهوم کسب درآمد و هیجان، می‌توانند پای افراد تازه‌ای را به بازار رمزارزها باز کنند و سرمایه جدید وارد بازار شود.

تلگرام و بازی‌های کریپتویی

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی در جهان است که این روزها نقش مهمی در صنعت کریپتو و بازی‌های موبایلی بازی می‌کند. تلگرام یک راه حل راحت و امن برای برقراری ارتباط، به اشتراک‌گذاری اطلاعات و ایجاد جوامع پیرامون پروژه‌های مختلف ارزهای دیجیتال، ایردراپ‌، اخبار بلاکچین و ایده‌های تجاری ارائه می‌دهد. بسیاری از اخبار ارز دیچیتال از طریق کانال‌های تلگرام منتشر می‌شوند و این تلگرام را به یکی از منابع کلیدی اطلاعات در جامعه کریپتو تبدیل می‌کند.

تلگرام همچنین بستری را برای مینی‌اپ‌ها، که این روزها نقش مهمی در دنیای کریپتو بازی می‌کنند، فراهم می‌کند. مینی‌اپ‌ها یک راه مناسب برای برقراری ارتباط میان پلتفرم‌های ارز دیجیتال و کاربران را ارائه می‌دهند و دسترسی به خدمات ارزهای دیجیتال را بسیار ساده می‌کنند.

«ما در حال ساختن پلتفرمی برای بازی‌های رمزنگاری شده در تلگرام هستیم و مطمئنیم که در ۲ سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را از طریق بازی‌های خود به بلاکچین وارد خواهیم کرد.»

بخش دوم: همستر چگونه کار می‌کند؟

Hamster Kombat یک پروژه کلیکی است که بازیکنان نقش یک مدیر عامل یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان را برعهده می‌گیرند. در بازی همستر کامبت، با کلیک بر روی نمادی که وسط صفحه قرار دارد می‌توانید امتیاز جمع‌آوری کنید که به زودی به توکن‌های ارز دیجیتال قابل معامله تبدیل می‌شوند.

اما مهم‌ترین مزیت بازی همستر نسبت به سایر بازی‌های این طیف این است که در آن نیازی نیست همیشه آنلاین باشید و روی صفحه کلیک کنید. در این بازی می‌توانید با خرید کارت‌های روز همستر Profit per hour خود را افزایش دهید و اینگونه بازی برای شما به طور غیرفعال سکه جمع‌آوری می‌کند. فقط کافی است که هر ۳ ساعت یکبار برای کسب سکه‌های جمع‌آوری شده به بازی سر بزنید. البته در همستر می‌توانید با روش‌های دیگری مثل:

  • دعوت از دوستان
  • عضویت در شبکه‌های اجتماعی بازی
  • دریافت جایزه روزانه 
  • کد مورس

نیز سکه بیشتری داشته باشید.

جامعه همستر کامبت

همستر بدون شک بازی بود که بزرگترین حجم ترافیک را در جهان امروز تجربه کرد. بیش از ۹۵٪ از مخاطبان تازه‌ای که به این بازی می‌پیوندند از طریق دوستان و آشنایان خود دعوت شده‌اند و ما شاهد یک بازی ویروسی، به تمام معنا هستیم.

همستر اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که به طور متوسط ۳۰ دقیقه از هفته خود را در این بازی می‌گذرانند. 

بخش سوم: نکات برجسته

در این بخش به بررسی تعداد کاربران پرداخته شده است. این آمار به صورت یک نقشه جهان و یک جدول کشوری که تعداد کاربران و میانگین زمان درگیری در بازی را در هر کشور نشان می‌دهد که آمار ان به شرح زیر است.

  • نیجریه: 53 هزار کاربر، 22 دقیقه و 5 ثانیه میانگین زمان
  • ازبکستان: 23 هزار کاربر، 24 دقیقه و 2 ثانیه میانگین زمان
  • روسیه: 13 هزار کاربر، 24 دقیقه و 3 ثانیه میانگین زمان
  • ایالات متحده: 9 هزار کاربر، 31 دقیقه و 1 ثانیه میانگین زمان
  • آلمان: 8 هزار کاربر، 30 دقیقه و 2 ثانیه میانگین زمان
  • بنگلادش: 28 هزار کاربر، 25 دقیقه و 5 ثانیه میانگین زمان
  • ویتنام: 23 هزار کاربر، 24 دقیقه و 2 ثانیه میانگین زمان
  • هند: 21 هزار کاربر، 22 دقیقه و 6 ثانیه میانگین زمان
  • اندونزی: 21 هزار کاربر، 28 دقیقه و 3 ثانیه میانگین زمان
  • فیلیپین: 18 هزار کاربر، 30 دقیقه و 3 ثانیه میانگین زمان

سایر آمار کلیدی:

    • 1 میلیون بازیکن
    • 500 هزار کاربر فعال روزانه (DAU)
    • 95% از بازیکنان توسط دوستان دعوت شده‌اند.
    • حدود 30 دقیقه در هفته، بازیکنان در برنامه وقت می‌گذرانند.
    • 50% نسبت کاربران فعال روزانه به ماهانه (DAU به MAU)

بخش چهارم: نقشه راه همستر

اما نقشه راه همستر کمبت، مهم‌ترین بخش وایت‌ پیپر است که باید بررسی کنیم. این قسمت شامل ۴ بخش است:

  • Squads: در این ستون درباره این که چطور بازیکنان می‌توانند تیم بسازند و از دوستان خود دعوت کنند گفته شده است.
  • Time limit events: همستر به طور مستمر رویدادها یا تسک‌هایی با بازه زمانی محدود به کاربران خود می‌دهد تا مشارکت و فعالیت کاربران در پلتفرم افزایش یابد
  • PVP battels: همستر تلاش می‌کند تا با طراحی فعالیت‌های رقابتی انگیزه و هیجان بیشتری را در میان کاربران ایجاد کند.
  • SDK for developers: همستر قصد دارد تا بستری را برای توسعه‌دهنده‌ها فراهم کند که بتوانند ساده‌تر اپلیکشن‌های بازی را طراحی کنند و کیفیت اجرا را بالا ببرند.

 بخش پنجم: توکنومیک بازی

در بخش توکنومیک بازی Hamster Kombat گفته شده بازیکنان می‌توانند از توکن HMSTR برای خرید آیتم‌های درون بازی، به روزرسانی‌ها، خرید اشتراک و بسیاری کارهای دیگر استفاده کنند.

همستر قصد دارد ۸۲۵ میلیون توکن HMSTR را به سرمایه‌گذارانی که در دور تامین KOL مشارکت‌ داشته‌اند اختصاص دهد. به گفته سایت کوین دسک، این افراد در واقع اینفلوئنسرهایی بودند که سرمایه این بازی را تامین کرده و سپس آن را در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب تبلیغ کردند.

در حالی که توکن همستر قرار است عرضه کلی معادل ۱۰ میلیارد توکن داشته باشد، تنها ۱ درصد آن یعنی چیزی حدود ۱۰۰ میلیون واحد به ایردراپ اولیه آن، که همین بازی همستر است، اختصاص داده شده است. البته لازم به ذکر است که تنها ۲۰ درصد از این توکن‌ها قابل خرید و فروش خواهند بود.

همستر کامبت، بازی ویروسی این روزها

وایت پیپر همستر کمبت اگرچه حرف جدید و هیجان‌انگیزی برای گفتن ارائه نکرده اما این نوید را می‌دهد که ما با یک پروژه قوی روبه‌رو هستیم. توکن همستر هنوز به طور رسمی در صرافی‌ها لیست نشده و قیمت نگرفته‌ است. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید هر توکن HMSTR چقدر خواهد بود تا زمان لیست شدن آن صبر کنید و به اخبار و شایعات توجهی نداشته باشید. این بازی اکنون آنقدر ویروسی شده که جامعه آن حتی از پروژه‌های باسابقه‌ای مثل سولانا نیز پیش‌تر رفته و افراد زیادی را به بازار ارزهای دیجیتال کشانده است. بنابراین، حتی اگر همستر به خودی خود نتواند انتظارات را برآورده کند، بدون شک تاثیر بسیار مثبتی بر بازار رمزارزها خواهد داشت.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

zksync چیست؟ پروتکل لایه دو، با ویژگی‌های جذاب

بلاکچین اتریوم شبکه‌ای است که محبوبیت و امکانات زیادی دارد اما کارمزدهای نجومی آن، باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *