بازار سیاه معامله اکانت‌های همستر کامبت ؛ توهم یا فرصتی برای پولدار شدن؟

هنگامی که چند ماه پیش استخراج نات کوین توسط کاربران تلگرام باب شده بود، تنها جوانان و نوجوانانی که پیگیر بازار دارایی‌های دیجیتال بودند، در استخراج آن از طریق لمس کردن صفحه تلفن همراه در بازی تلگرامی مشارکت می‌کردند. با این حال، داستان موفقیت آمیز نات کوین در مدت کوتاهی همه چیز را تحت تأثیر قرار داد و رشد حیرت انگیز آن باعث شد تا دیگر پروژه‌های دست‌کم در ظاهر مشابه در بستر تلگرام، به هدف طیف بزرگی از افراد در جامعه تبدیل شود.

در این میان اما داستان همستر کامبت متفاوت است و دیگر نمی‌توان در ایران آن را به ترندی در حوزه ارزهای دیجیتال تقلیل داد. همستر کامبت در کشورمان تبدیل به یک پدیده و ترند اجتماعی شده است. به هر جا که بروید؛ محل کار، خیابان، مترو، اتوبوس، پارک، کافه و … تعداد افراد بی‌شماری از همه گروه‌های سنی را مشاهده می‌کنید که در حال لمس کردن تصویر یک همستر با کت و شلوار هستند.

بیشتر بخوانید: همستر کامبت چیست؟ آموزش کامل بازی Hamster Kombat

بی‌تردید چنین پدیده‌ای در بخش ارزهای دیجیتال در ایران بی‌سابقه بوده است و هیچ ترندی در این حوزه حتی نتوانسته به نزدیکی همستر کامبت برسد. افراد ترس از دست دادن فرصت دارند و نمی‌خواهند مانند مورد نات کوین، فرصت پولدار شدن از طریق  لمس کردن صفحه تلفن همراه در یک بازی تلگرامی را از دست بدهند.

امری که باعث شده آگهی‌های بسیاری در خصوص خرید و فروش در زمینه همستر کامبت منتشر شود که در این گزارش به این پدیده نگاهی خواهیم داشت تا بدانیم چنین آگهی‌هایی اساساً چه ارزشی می‌توانند داشته باشند و چه ریسک‌ها و ایراداتی در دل خود دارند.

بازار داغ آگهی‌های عجیب خرید و فروش اکانت همستر کامبت

رویای ثروتمندشدن از طریق همستر کامبت، باعث شده تا بسیاری مانند هر موقعیت مشابه دیگری دست به فروش رویا به افراد بزنند. در پلتفرم‌های بازار خرید و فروش کالا و خدمات آگهی‌های بی‌شماری از اقصی نقاط ایران دیده می‌شود که افراد با گرفتن یک اسکرین شات از صفحه خود در بازی همستر کامبت، حساب کاربری خود در این بازی را برای فروش گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید توکن همستر کامبت HMSTR

قیمت‌های عجیب و بی‌پایه و اساس این آگهی‌ها که گاها فروشندگان ارقام بسیار بزرگی را برای همستر کامبت خود طلب کرده‌اند، نکته مشترک همه آگهی‌های این چنینی است. شاید تصور این باشد که قیمت این اکانت‌های همستر کامبت بر اساس پرافیت یا همان سوددهی بر ساعت آنها تنظیم شده و احتمالاً قاعده کلی در این زمینه به وجود آمده است.

اما واقعیت این است که شما در آگهی‌ها می‌بینید که یک اکانت همستر کامبت با سود نزدیک به ۶۰۰ هزار به قیمت یک میلیون تومان برای فروش گذاشته شده، در حالی که اکانتی با سود ۱۸۰ هزار به قیمت ۱۲ میلیون تومان عرضه شده است. البته این دو نمونه، از موارد ارزان در میان آگهی‌های مرتبط با همستر کامبت هستند؛ در میان این آگهی‌ها موارد بسیار زیادی مشاهده می‌شوند که کاربران برای اکانت‌هایی با تعداد کوین و میزان سود بسیار متفاوت، خواهان ارقامی در حدود ۷۰ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر از این شده‌اند.

تقاضای سواپ اکانت با کالاهای باارزش واقعی در دنیای واقعی نیز زیاد دیده می‌شود. برای مثال، در یک آگهی فروشنده مدعی است که حساب کاربری خود با ۱۰۰ میلیون کوین و ۳۰۰ هزار سود را تنها با ۳۰۰ میلیون تومان یا موتور سیکلت بنلی معاوضه می‌کند! همچنین درخواست برای معاوضه با تلفن‌های همراه آیفون، پلی استیشن، خودروهای ایرانی و حتی اتوبوس‌های چند میلیارد تومانی را دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش فروش همستر کامبت؛ چگونه HMSTR بفروشیم؟

هر فرند در همستر کامبت: ۱۲۰ هزار تومان

علاوه بر آگهی برای فروش اکانت همستر کامبت، برخی دیگر مشغول فروش فرند و زیرمجموعه در این بازی هستند و در آگهی‌ها دیده می‌شود که به ازای هر کاربر برای یک لینک ریفرال ۱۲۰ هزار تومان یا ارقام بالاتری را خواهان شده‌اند. حتی در برخی آگهی‌ها شاهد هستیم که صادرکننده آگهی برای ارائه مشاوره در خصوص چگونگی استخراج همستر کامبت خواهان ۲ میلیون تومان شده است.

همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، این دست آگهی‌های بی‌پایه و اساس، برای افرادی که شناخت کافی از مکانیسم‌های این بازی یا فضای ارزهای دیجیتال به‌طور کلی‌تر دارند، هیچ جذابیت و معنایی ندارد. اما باید توجه داشت که هدف این دست از آگهی‌ها که اساساً مشخص نیست آیا واقعاً مشتری و خریداری دارند یا خیر، افرادی است که آشنایی زیادی با فضای ارزهای دیجیتال ندارند. با این حال، در این میان چند نکته حائز اهمیت است که باید به آنها توجه کرد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

ارزش همستر کامبت نامشخص است

با وجود اینکه عرضه توکن همستر کامبت قطعی است و حتی در بازار پیش از عرضه برخی از صرافی‌های معتبر مانند کوکوین (Kucoin) و گیت آی‌او (Gate‌.‌io) لیست شده است و به زودی به‌عنوان اولین صرافی ایرانی در صرافی اوکی اکسچنج هم لیست خواهد شد، اما هنوز اطلاعات زیاد و تعیین کننده‌ای در خصوص آن وجود ندارد. هر چند قیمت همستر کامبت در بازارهای پیش از عرضه روشن است، اما این امر هم هنوز نمی‌تواند اطلاعات کامل یا کافی برای هزینه کردن برای خرید اکانت همستر کامبت باشد.

بیشتر بخوانید: آغاز معاملات توکن همستر کامبت (HMSTR) در صرافی Gate.io

توسعه‌دهندگان بازی تلگرامی گفته‌اند که برای دریافت توکن، سود بر ساعت کاربران اهمیت دارد. اما به هیچ عنوان مشخص نیست که اساس روند تخصیص و توزیع توکن چگونه خواهد بود. به همین دلیل، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان گفت که یک اکانت همستر کامبت با هر تعداد توکن و هر مقدار پرافیت، چه ارزشی دارد و آن را قیمت‌گذاری کرد. در نتیجه، قیمت‌هایی که در آگهی‌ها ذکر شده‌اند، هیچ پایه و اساسی ندارند.

تضمینی برای دریافت اکانت همستر کامبت وجود ندارد

یک مشکل اساسی دیگر در این آگهی‌ها، این است که در صورت پرداخت هزینه، هیچ تضمینی برای دریافت اکانت همستر وجود ندارد و حتی چندان روشن نیست که این کار چگونه می‌خواهد انجام شود. برخی از این آگهی‌ها مدعی هستند که اکانت تلگرام خود را به خریدار تحویل می‌دهند و حتی برخی مدعی فروش تلفن همراه خود به همراه اکانت همستر کامبت هستند که این آگهی‌ها اغلب بسیار گران‌تر هستند.

موضع مسئولین در خصوص بازی همستر کامبت

افزایش محبوبیت همستر کامبت و تبدیل شدن آن به یک ترند اجتماعی، باعث شده تا بسیاری از مسئولان قضایی و دولتی در خصوص آن موضع گیری کنند. زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با بازی همستر کامبت گفته بود که همستر کامبت فقط یک بازی است و نباید آن را جدی گرفت. وزیر ارتباطات گفت که هیچ چیزی در پشت این بازی نیست و مردم نباید به آن دل ببندند.

همچنین رئیس پلیس فتا نیز درباره تشکیل پرونده و شکایات در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش کارت‌های بازی یا کد برای دریافت کوین اضافه در این بازی خبر داد و توصیه کرد که افراد وارد چالش این بازی نشوند. پلیس فتا حتی در روزهای بعد اعلام کرد که همستر کامبت باعث تصادف‌های رانندگی شده است.

همچنین مسئولان قضایی چون معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و رئیس کل دادگستری تهران چندین بار به افراد هشدار داده‌اند تا مراقب موارد کلاهبرداری و افراد سودجو باشند. مقامات قضایی تاکید کرده‌اند با توجه به اینکه این بخش تحت نظارت هیچ مرجع رسمی قرار ندارد، امکان از دست رفتن کامل سرمایه افراد وجود دارد.

آیا همستر کامبت پول می‌شود؟

در پاسخ به این سوال که آیا همستر کامبت در نهایت تبدیل به پول خواهد شد یا خیر، می‌توان با اطمینان زیادی گفت بله! و با توجه به اینکه عرضه توکن این بازی تقریباً قطعی شده، در نهایت شاهد لیست‌شدن توکن آن در صرافی‌ها خواهیم بود. اما باید توجه داشت که هنوز نه سازوکار ایردراپ همستر کامبت و نحوه و میزان توزیع آن بین کاربران، توسعه دهندگان و … مشخص است، نه می‌توان تصویر مشخصی از ارزش خود این توکن داشت.

به همین دلیل، خرید اکانت‌های همستر کامبت نه تنها ریسک کلاهبرداری دارد، بلکه مشخص نیست آیا هزینه‌ای که برای خرید یک اکانت می‌شود، در آینده بازگشت سرمایه خواهد داشت یا خیر. به عبارت دیگر، این احتمال وجود دارد که پولی که برای خرید اکانت پرداخت می‌کنید، هیچگاه به شما برنگردد و سرمایه‌گذاری شما بی‌نتیجه بماند.

در نتیجه می‌توان گفت که ورود به چنین معاملاتی برای خرید اکانت همستر کامبت، دست کم در شرایط فعلی و با اطلاعات موجود، تصمیم عاقلانه‌ای نیست. حتی اگر افراد مایل به انجام چنین کاری هستند، بهتر است با دانش و تجربه کافی این کار را انجام دهند، زیرا پول و سرمایه خود را در معرض ریسک قرار می‌دهند. در چنین شرایطی، بهترین راهکار تمرکز بر روی خود این بازی و انجام تسک‌های آن است تا بتوان در ایردراپ آن تعداد بیشتری توکن را به دست آورد و به این ترتیب، خود را تقریباً در معرض هیچ ریسک جدی نیز قرار نمی‌دهید.

The post بازار سیاه معامله اکانت‌های همستر کامبت ؛ توهم یا فرصتی برای پولدار شدن؟ appeared first on ارزدیجیتال.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

طبق شاخص‌ های آنچین، وقت خرید دوج کوین است!

در طول هفته گذشته، افزایش فعالیت در بازار میم کوین‌ها منجر به افزایش ارزش دوج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *