به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

انواع روش خرید ارز دیجیتال در تراست ولت

تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است و سرمایه‌گذاران زیادی این ولت را برای نگهداری ارزهای دیجیتال و البته خرید و فروش رمزارز انتخاب می‌کنند. امکانات زیاد این نرم‌افزار سبب شده تا با همه محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی دارد باز هم مورد استفاده طیف وسیعی از آن‌ها باشد. اما مهم‌ترین کاربرد این ولت بعد از نگهداری از رمزارزها، خرید ارز دیجیتال در آن است. در این مقاله به روش‌های خرید ارز دیجیتال در تراست ولت می‌پردازیم و هر کدام را به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم.

روش‌های خرید ارز دیجیتال در تراست والت

سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال اغلب به دنبال ابزارهایی هستند که اکثر نیازهای آن‌ها را برطرف کند. به‌عنوان مثال یک سرمایه‌گذار علاوه بر کیف پول ارز دیجیتال، به نرم‌افزاری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم نیاز دارد. حال اگر ابزاری همه این امکانات را داشته باشد به‌سرعت محبوب خواهد شد.

به همبن دلبل است که کیف پول تراست به پلتفرمی تبدیل شده که کاربران  می‌توانند همه نیازهای معاملاتی خود را دریافت کنند.

برای خرید ارز دیجیتال در تراست ولت سه روش پرکاربرد وجود دارد. روش اول خرید با کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت و ویزا کارت، روش دوم تبدیل ارز در این کیف پول و روش سوم هم خرید از طریق اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز است. در ادامه هر سه روش را توضیح می‌دهیم.

خرید با فیات (کارت اعتباری)

پرکاربردترین روش برای خرید ارز دیجیتال در تراست ولت استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت و ویزا کارت است. با استفاده از این کارت‌ها و وارد کردن اطلاعات آن‌ها در مرحله آخر خرید ارز دیجیتال در تراست ولت می‌توانید رمزارزهای بسیاری را در آن نگهداری کنید. این کار دقیقا مانند پرداخت اینترنتی از درگاه‌های بانکی انجام می‌شود.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که این روش برای کاربرانی ایرانی چندان مناسب نیست. زیرا به دلیل تحریم‌های بانکی ساکنان ایران امکان دریافت بدون واسطه مستر یا ویزا کارت را ندارند. البته با استفاده از خدمات خرید کارت اعتباری در ایرانیکارت می‌توانید با افتتاح حساب ویزا یا مستر کارت، امکان خرید ارزهای دیجیتال با کارت بانکی از تراست ولت و هر صرافی و کیف پول دیگر را داشته باشید.

تبدیل ارز در تراست ولت

بهترین روش برای کاربران ایرانی، تبدیل ارز در تراست ولت است. در این روش با استفاده از قابلیت‌هایی که نرم‌افزار ارائه کرده است ارزهای دیجیتال گوناگون را به یکدیگر تبدیل می‌کنید. به طور مثال می‌توانید موجودی بیت کوین خود را با تتر معاوضه کنید.

با استفاده از قابلیت‌هایی که در این کیف پول وجود دارد می‌توانید ارزهای دیجیتال را به کیف پول‌های دیگر هم انتقال دهید. یعنی از یک کیف پول دیگر ارز دیجیتال را به تراست ولت منتقل کنید و سپس تبدیل ارز را در آن انجام دهید. چرا که تراست ولت از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

خرید از طریق اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز

یکی دیگر از کاربردهای تراست ولت، امکان اتصال آن به صرافی‌های غیرمتمرکز و خرید از آن‌ها است. یعنی شما با استفاده از دارایی خود از صرافی‌هایی که نرم‌افزار به آن‌ها متصل است، ارز دیجیتال خریداری می‌کنید. صرافی‌های گوناگونی به تراست ولت متصل هستند و امکان خرید از آن‌ها برای کاربران میسر است.

نحوه خرید و فروش در تراست ولت با کارت‌های اعتباری    

برای خرید و فروش در تراست ولت با کارت‌های اعتباری، شما ابتدا باید در این نرم‌افزار حساب کاربری ایجاد کنید. سپس اگر کارت‌های اعتباری بین‌المللی دارید به‌راحتی می‌توانید در تراست ولت با استفاده از این کارت‌ها ارزهای دیجیتال مختلف را خریداری کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال در تراست ولت

برای خرید ارز دیجیتال از تراست ولت در ابتدا:

  • در صفحه اصلی نرم‌افزار، گزینه buy را انتخاب کنید.
  • از نوار جستجو نماد ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید پیدا کنید و مقدار ارزی که قصد خرید آن را دارید وارد کنید.
  •  سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا کارگزاری‌های موردنظر نمایش داده شوند. یکی از آن‌ها (که توصیه ما بایننس است) را انتخاب کنید.
  • درنهایت باید اطلاعات مربوط به کارت اعتباری را به‌دقت وارد کنید. پس از این مرحله فرآیند خرید ارز دیجیتال از تراست ولت پایان می‌پذیرد.

نحوه فروش ارز دیجیتال در تراست ولت

  • برای فروش ارزهای دیجیتال در تراست ولت و تبدیل آن‌ها به ارزهای فیات، ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه نرم‌افزار Trust بر روی دستگاه شما نصب شده است. سپس در قدم اول از صفحه اصلی تراست، ارز دیجیتالی که قصد فروش آن را دارید انتخاب و روی آن کلیک کنید.
  • حال روی گزینه “sell” کلیک کنید.
  • مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای فروش را وارد نمایید و یکی از ارائه‌دهنده‌ها را نیز انتخاب کنید.
  • در ادامه شما به صفحه فروش انتقال داده می‌شوید و می‌توانید مراحل مربوطه را دنبال کنید.

نحوه خرید و فروش در تراست ولت از طریق swap          

از طریق مبادله یا سواپ در تراست ولت می‌توانید ارزهای گوناگون را به یکدیگر تبدیل کنید. به طور مثال در کیف پول خود تتر دارید و می‌خواهید آن را به بیت کوین تبدیل کنید. کافی است از قابلیت swap استفاده کنید.

  • پس از کلیک روی گزینه swap لیستی از سرمایه شما که قابلیت سواپ شدن دارد نمایش داده می‌شود. ارزی که قصد سواپ کردن آن را دارید انتخاب کنید.
  •  سپس باید مقداری که قصد سواپ کردن آن را دارید وارد کنید. با کلیک روی گزینه swap فرآیند تبدیل رمزارز به پایان می‌رسد.

نحوه فروش و خرید از طریق اتصال به DApps    

روش دیگر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در تراست ولت اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApps است. یعنی به یک صرافی غیرمتمرکز مثل DEX یا یونی سواپ متصل می‌شوید و از طریق آن ارزهای دیجیتال را به کیف پول خود اضافه می‌کنید.

برای این کار می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • Trust Wallet را باز و گزینه Browser را انتخاب کنید.
  • در بین صرافی های مختلف Uniswap را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • گزینه Connect را لمس و سپس کیف پول Trust Wallet را انتخاب کنید.

در چینین شرایطی کیف پول شما به صرافی‌های غیرمتمرکز متصل شده است. می‌توانید به صورت عادی از صرافی استفاده کرده و ارزهای دیجیتال مدنظر خود را به کیف پول تراست ولت اضافه کنید. در ضمن در این قسمت همچنین می‌توانید به روش SWAP سرمایه خود را به ارز دیجیتال دیگر (مثلا بیت کوین) تبدیل کنید.

مشکلات رایج خرید و فروش ارز در تراست ولت 

 متأسفانه کاربران ایرانی با محدودیت‌های زیادی در هنگام خرید و فروش ارز از تراست ولت مواجه هستند. برای مثال اغلب کاربران ایرانی کارت‌های بین‌المللی ندارند و از این رو روش اول یعنی روش خرید با کارت‌های اعتباری برای اغلب افراد مناسب نیست. در ضمن حداقل مبلغ برای خرید با کارت اعتباری باید ارزشی حدود 50 دلار داشته باشد که برای افرادی که سرمایه اندک دارند بسیار زیاد است.

مشکل بعدی اتصال به این نرم‌افزار است که بهتر است از VPN هایی با IP ثابت استفاده کنید. از طرفی کاربران ایرانی امکان استفاده از اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز را ندارند. یعنی گزینه‌های زیادی برای انتخاب صرافی غیرمتمرکز ندارند. به طور کلی کاربران ایرانی می‌توانند از قسمت‌های سواپ یا صرافی DEX یعنی روش های دوم و سوم استفاده کنند و روش اول برای آن‌ها کاربردی نیست.

خرید و فروش تراست ولت، میانبر معاملات

خرید ارز دیجیتال در تراست ولت یکی از امکانات کاربردی این کیف پول به شمار می‌آید. تراست ولت هم یک کیف پول امن برای نگهداری رمزارزها است و هم بستری برای خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است. همین موضوع سبب شده تا جزو محبوب‌ترین ولت‌های نرم‌افزاری در دنیای ارزهای دیجیتال باشد. در این مقاله نحوه خرید ارز دیجیتال در تراست ولت را به‌صورت تصویری توضیح دادیم. با استفاده از این قابلیت می‌توانید پرسودترین ارزهای دیجیتال را در این کیف پول نگهداری یا خرید و فروش کنید.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

ایردراپ داگز DOGS؛ ایردراپ تلگرامی جدید و نحوه کسب درآمد از آن

در میان ایردراپ‌هایی که این روزها در تلگرام ظهور کرده‌اند، ایردراپ داگز (Dogs) را باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *