به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

استیم گارد چیست؟ آموزش نصب، فعال‌سازی و غیرفعال کردن

استیم گارد (steam guard) و نحوه نصب، فعال سازی آن یکی از سوالات مهم گیمرهایی است که به صورت حرفه‌ای، بازی‌های کامپیوتری و PC را دنبال می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید با کیفیت و امنیت بیشتری از پلتفرم استیم استفاده کنید، نصب استیم گارد یکی از بهترین راه‌های پیش روی شماست. در این مطلب ضمن پاسخ به این سوال که استیم گارد چیست شما را با نحوه فعال و غیر فعال سازی آن آشنا می‌کنیم.

استیم گارد چیست؟

پیش از اینکه به طور کامل بررسی کنیم که steam guard و استفاده از آن چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد، باید در ابتدا به طور کامل بدانیم استیم چیست و دلیل اهمیت حفظ امنیت در آن چیست!

Steam بستری دیجیتالی برای خرید بازی‌های ویدئویی است که توسط شرکت ولو (Valve) در سال 2003 معرفی شد. این پلتفرم با توجه به سابقه طولانی‌ای که در این زمینه دارد، در بین گیمرهای PC بسیار شناخته شده است. با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 120 میلیون نفر از گیمرهای دنیا از این پلتفرم استفاده می‌کنند؛ حفظ امنیت اطلاعات آن‌ها، موضوع حیاتی محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شد تا شرکت ولو برای حفظ امنیت گیمرها و جلوگیری از هک حساب کاربری آنان، در سال 2011 سرویس استیم گارد را عرضه کند.

 در واقع این سرویس، سطح دوم امنیتی حساب کاربری در پلتفرم استیم است که  از شما در برابر خطرات احتمالی، مانند هک شدن محافظت می‌کند. به طورکلی، برای ورود به حساب کاربری، باید از یک مرحله اولیه که نیازمند ورود نام کاربری و رمز عبور است، عبور کنید. اما با فعال سازی استیم گارد و در مرحله دوم برای ورود به حساب کاربری به یک کد یکبار مصرف نیاز دارید.

«در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم پس از خرید گیفت کارت اسیتم و ورود به حساب کاربری خود، اسیتم گارد را فعال کنید تا احتمال وقوع تمامی خطرات امنیتی را به صفر برسانید.»

دلیل اهمیت steam guard

در پلتفرمی مانند استیم که کاربران زیادی حضور دارند، هر اکانت ممکن است روزانه با تهدیدهای مختلفی روبه‌رو شود؛ بنابراین حفظ امنیت هم برای کاربران و هم برای کمپانی بسیار حائز اهمیت است.

steam یک پلتفرم تعاملی است که در آن امکان ارسال درخواست دوستی و پیام بین کاربران وجود دارد. به همین دلیل برخی از افراد ممکن است با ارسال لینک‌های آلوده برای دیگران، به بهانه دریافت گیفت کارت رایگان، از عدم آگاهی آنان سوء استفاده کنند. به طوری که کاربران با کلیک بر روی این لینک‌ها اطلاعات کاربریشان هک خواهد شد.

مهم‌ترین دلیل استفاده از استیم گارد محافظت ار کابران و اطلاعات آن‌ها در برابر این دست از اتفاقات است. زمانی که شما از این سرویس استفاده می‌کنید، برای ورود نه تنها به رمز اکانت، بلکه به یک رمز یکبار مصرف نیز نیاز خواهید داشت که تنها برای ایمیل یا گوشی همراه شما ارسال می‌شود. این کار باعث افزایش امنیت اکانت شما در برابر تهدیدهای احتمالی خواهد شد.

شیوه نصب و استفاده

برای آنکه بتوانید استیم گارد را به عنوان سطح دوم امنیتی برای اکانت خود فعال کنید، باید در ابتدا برنامه آن را بر روی دستگاه موردنظر خود نصب کنید. اگر قصد فعال سازی آن را بر روی تلفن همراه خود دارید، می‌توانید از گوگل پلی و اپ استور استفاده کرده و پس از نصب نیز آن را فعال کنید. فعال سازی این سرویس، بسیار آسان است و برای انجام آن تنها کافیست مراحلی را که در ادامه عنوان می‌کنیم به ترتیب پیش ببرید.

البته که پیش از هر چیز برای اینکه بتوانید از این بازی استفاده کرده و بدون چالش و مشکل از تجربه آن لذت ببرید باید نسبت به خرید گیفت کارت اقدام کنید. البته که شما با استفاده از مسترکارت، ویزا کارت و سایر کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز می‌توانید اکانت خود را شارژ کنید.

چگونه استیم گارد را فعال کنیم؟

برای فعال‌ کردن سرویس استیم گارد، از دو روش می‌توانید استفاده کنید.

روش اول: فعال کردن استیم گارد با ایمیل

  1. اجرای برنامه استیم بر روی PC
  2. انتخاب گزینه Steam از بخش منوی بالای صفحه
  3. ورود به بخش تنظیمات (Setting)
  4. انتخاب گزینه اکانت (Account)
  5. ورود به بخش Manage Steam Guard
  6. انتخاب گزینه Turn Steam Guard on
  7. با اجرای مرحله 6، سوالی مبنی بر اینکه از چه روشی برای فعال‌سازی استفاده می‌کنید، برای شما ظاهر خواهد شد؛ در صورت انتخاب گزینه Email، با وارد کردن آدرس ایمیل شخصی خود و تایید آن می‌توانید استیم گارد را به راحتی فعال کنید.

«نکته‌ای که در زمان استفاده از استیم باید به خاطر داشته باشید، استفاده از ریجن یا منطقه جغرافیایی معتبر است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تلاش کنید تا بهترین ریجن استیم را انتخاب کنید»

روش دوم: فعال‌سازی استیم گارد با گوشی

این روش، در مقایسه با روش قبلی که بررسی کردیم از امنیت بالاتری برخوردار است؛ دلیل آن نیز این است که کد فعال‌سازی استیم گارد به برنامه‌ای که از قبل بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید ارسال خواهد شد. برای فعال کردن با این روش، مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. اجرای برنامه استیم بر روی PC
  2. انتخاب گزینه Steam از بخش منوی بالای صفحه
  3. ورود به بخش تنظیمات (Setting)
  4. انتخاب گزینه اکانت (Account)
  5. ورود به بخش Manage Steam Guard
  6. انتخاب گزینه Turn Steam Guard on
  7. انتخاب گزینه فعال‌سازی با موبایل (Mobile Authenticator)
  8. اجرای برنامه استیم روی گوشی و انتخاب گزینه Log in
  9. وارد کردن آدرس ایمیل شخصی خود و انتخاب رمز عبور و گزینه Log in
  10. وارد کردن کد ارسال شده به گوشی و انتخاب گزینه verify

چگونه کد استیم گارد را پیدا کنیم؟

کدهای که توسط استیم گارد برای شما ارسال می‌شود به دو دسته داینامیک و استاتیک تقسیم می‌شوند. کدهای داینامیک همان کدهایی هستند که پس از چند دقیقه، دیگر قابل استفاده نیستند و باید درخواست جدیدی برای دریافت کد ورود ارسال کنید. اما کدهای استاتیک اینگونه عمل نمی‌کنند و می‌توان از آن‌ها برای مدت نامحدود استفاده کرد.

شباهت کدهای استاتیک و داینامیک در این است که هر دوی این کدها تنها یک بار برای ورود به اکانت قابل استفاده هستند. برای پیدا کردن کدهای استاتیک مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. وارد شدن به اکانت از طریق سایت استیم یا برنامه‌ی نصب شده
  2. ورود به بخش تنظیمات
  3. انتخاب گزینه Manage Steam Guard از بخش Account Security
  4. انتخاب گزینه Get Backup Codes در پنجره باز شده
  5. وارد کردن کد دریافت شده از طریق ایمیل یا گوشی تلفن
  6. پس از ورود درست کد ارسالی، لیستی از کدهای پشتیبان برای شما قابل نمایش خواهد بود که تنها یک بار می‌توانید از آن‌ها برای ورود به اکانت خود استفاده کنید.

نحوه غیرفعال‌سازی استیم گارد چگونه است؟

تا اینجا یاد گرفتیم که استیم گارد چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد. اما ممکن است شما به هر دلیلی قصد غیرفعال کردن استیم گارد را داشته باشید و این سوال که چگونه استیم گارد را غیر فعال کنیم، برای شما مطرح شود.

برای غیرفعال کردن این سرویس، مانند فعال کردن آن باید مراحلی را پشت سر بگذارید. بنابراین برای غیرفعال کردن استیم گارد، می‌بایست مراحل زیر را در سیستم خود اجرا کنید:

  1. اجرا کردن نرم‌افزار استیم
  2. ورود به صفحه‌ی steam از بخش منوی بالای صفحه
  3. انتخاب گزینه تنظیمات
  4. ورود به بخش Account از پنجره‌ی باز شده
  5. انتخاب گزینه‌ی Manage Steam Guard
  6. انتخاب گزینه Turn Steam Guard off
  7. وارد کردن رمز عبور اکانت خود در پنجره باز شده

سخن پایانی

استیم گارد یک سرویس سطح دوم امنیتی برای حساب کاربری شما در پلتفرم استیم به شمار می‌رود. این سرویس برای حفظ امنیت شما در این پلتفرم بسیار حائز اهمیت است و اگر قصد استفاده از این پلتفرم را دارید، حتما قابلیت steam guard را برای اکانت خود فعال کنید تا با خیالی راحت از این پلتفرم استفاده کنید.

در این مطلب ما به بررسی این موضوع که استیم گارد چیست و چگونه می‌توان آن را فعال و غیرفعال کرد، پرداختیم. به شما توصیه می‌کنیم اگر این مطلب را کامل مطالعه نکردید، پیش از استفاده از قابلیت استیم گارد، آن را به طور کامل مطالعه کنید تا در زمان استفاده از آن با مشکل روبرو نشوید.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

آموزش دور زدن تحریم پلی استیشن برای تجربه لذتبخش بازی‌ها

دور زدن تحریم پلی استیشن برای کاربران ایرانی، یک چالش مهم و اساسی است. گیمرهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *