به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

آیا زمان رشد آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟

روند آلت کوین‌ها در چند هفته گذشته نزولی بوده‌ اما تحلیلگران با توجه به برخی از شاخص‌های تکنیکال به این نتیجه رسیده‌اند که روند نزولی اخیر نشان‌دهنده کف بازار بوده و در صورت تکرار تاریخ، می‌توانیم شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگران معتقدند که بعضی از شاخص‌ها از بازگشت بازار و آغاز آلت سیزن خبر می‌دهند.
  • با توجه به اینکه دامیننس بیت کوین به ۵۴ درصد رسیده‌، می‌توان گفت که هنوز در فصل بیت کوین قرار داریم.

به گزارش کوین تلگراف، جیمی کاتس (jamie Coutts)، تحلیلگر ارشد شرکت ریِل ویژن (Real Vision)، عنوان داشته‌ است که شاخص وزنی ۲۰۰ ارز برتر همچنان در روند نزولی قرار دارد، اما شاخص آلت سیزن نشان می‌دهد که افت اخیر آن تا سطح ۱۰ درصد احتمالاً کف آن بوده است. 

شاخص وزنی ۲۰۰ ارز برتر عملکرد ۲۰۰ ارز بزرگ بازار (بر اساس مارکت کپ) را در برابر بیت کوین

BTC:


نشان می‌دهد. کاتس با انتشار نمودار زیر نشان داد که همزمان با کاهش ۱۰ درصدی شاخص آلت سیزن، این شاخص نیز در یک روند نزولی قرار گرفته است. او خاطرنشان کرد که این یعنی تنها ۱۰ درصد از ۲۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار در ۹۰ روز گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند.

تاریخ نشان داده‌ است که این شرایط نشان‌دهنده کف بازار بوده و پس از آن، یک رالی جدید اتفاق می‌افتد. کاتس توضیح داد:

پیش از آنکه یک رالی آغاز شود، ممکن است تا مدتی آلت کوین‌ها به نوسانات خود در این نواحی ادامه دهند. بسیاری از آن‌ها در حال تشکیل کف‌های خوبی هستند.

شاخص وزنی ۲۰۰ ارز دیجیتال برتر

کاتس در ادامه از شاخص تعداد کاربرهای فعال روزانه (DAU) برای پیش‌بینی خود از جهت بازار آلت کوین‌ها استفاده کرد. این شاخص تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی را نشان می‌دهد که به طور میانگین در هر روز یک تراکنش آنچین داشته‌اند.

این تحلیلگر با اشاره به رشد ۹۷ درصدی شاخص DAU در سراسر شبکه‌های بلاک چینی از ابتدای سال، اعلام کرد که این امر نشان می‌دهد رشد بازار ادامه دارد. او تاکید کرد که کاربر بیشتر به معنای کارمزد بیشتر است و این یعنی قیمت ارزهای دیجیتال بالاتر می‌رود.

تحلیلگر مطرحی به اسم «Moustache» هم اعلام کرد که برخی از آلت کوین‌ها برای دور دوم رالی خود آماده شده‌اند. او باور دارد که راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم یک کاتالیزور قوی برای رشد آلت کوین‌ها است.

این تحلیلگر علاوه بر این توضیح داد که مارکت کپ آلت کوین‌ها در حال تکرار ساختار سال ۲۰۲۰ است. در آن سال پس از تشکیل این ساختار، قوی‌ترین رالی آلت کوین‌ها به وجود آمده‌ بود.

نمودار مارکت آلت کوین‌ها در مقایسه با سال ۲۰۲۰

هنوز فصل بیت کوین است

نمودار دامیننس بیت کوین پرکاربردترین ابزار موجود برای تعیین وضعیت آلت کوین‌ها است. این نمودار نسبت مارکت کپ بیت کوین به کل بازار ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند. در نتیجه این شاخص می‌تواند احساسات و ریسک‌پذیری معامله‌گران بازار آلت کوین‌ها را به تصویر بکشد.

این نمودار از ابتدای سال ۲۰۲۴ در یک روند صعودی قرار داشته و در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) به اوج ۳ ساله خود در محدوده ۵۶.۵ درصد رسید. در زمان نگارش این تحلیل، دامیننس بیت کوین به ۵۴ درصد رسیده‌ بود که نشان می‌دهد هنوز در فصل بیت کوین قرار داریم.

نمودار دامیننس بیت کوین

به عبارت دیگر عملکرد بیت کوین همچنان بهتر از عملکرد کلی آلت کوین‌ها است. داده‌های وب سایت بلاکچین سنتر (Blockchain Center) هم نشان می‌دهد که تنها ۳۷ درصد از ۵۰ آلت کوین برتر بازار در ۳ ماه گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند. اگرچه این نشانه خوبی برای بازار است اما برای آلت سیزن کافی نیست. برای آنکه بتوان اعلام کرد فصل آلت کوین‌ها از راه رسیده‌، این شاخص باید به بالاتر از عدد ۷۵ درصد برسد.

اندیکاتور آلت سیزن

در نتیجه می‌توان گفت با اینکه نشانه‌هایی از فصل آلت کوین‌ها دیده می‌شود، اما فعلاً برای اعلام قطعی آن زود است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.



درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

توکن لاست داگز (WOOF) در صرافی‌ها لیست می‌شود

بازی تلگرامی لاست داگز که حدود یک ماه پیش در اکوسیستم نات کوین راه‌اندازی شده‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *