آیا اصلاح قیمت بیت کوین به پایان رسیده است؟ نگاهی به مهم‌ترین سطوح حمایت

قیمت بیت کوین در هفته گذشته روندی نزولی را طی کرد و بخش بزرگی از بازار ارزهای دیجیتال را با خود به پایین کشید. ارز دیجیتال برتر بازار در مقطعی از هفته به 59,500 دلار سقوط کرد – پایین‌ترین قیمت در نزدیک به دو ماه گذشته.

در حالی که سرمایه‌گذاران امیدوارند که شرایط خرسی به پایان برسد، تعیین اینکه آیا بیت کوین آماده ازسرگیری روند صعودی خود است یا خیر دشوار است. در هر صورت، یک شرکت برجسته اطلاعاتی رمزارزها، سطوح قیمتی را که برای مسیر آینده قیمت بیت کوین حیاتی است، شناسایی کرده است.

56,000 دلار سطح حمایت کلیدی برای بیت کوین

در گزارش اخیر پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین CryptoQuant ، پیش‌بینی جالبی برای قیمت بیت کوین در روزهای آینده ارائه شده است. به گفته این شرکت، سطح قیمت 56,000 دلار سطح مهمی برای عملکرد آینده پادشاه بازار کریپتو است.

شاخص مورد نظر در اینجا، باندهای ارزش‌گذاری قیمت متکالف (Metcalfe Price Valuation Bands) است که سطوح مقاومت و سقف‌های تاریخی را در چرخه‌های قبلی مشخص می‌کند. با این حال، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، این نوارها (خط قرمز) به عنوان یک منطقه حمایتی حیاتی در ماه می عمل کردند.

برای درک بهتر، قانون Metcalfe بیان می‌کند که ارزش یک شبکه با مجذور تعداد کاربران آن متناسب است. اساساً، این قانون نشان می‌دهد که ارزش ارز دیجیتال (بیت کوین) به طور ذاتی با اندازه و فعالیت شبکه آن مرتبط است.

باندهای ارزش‌گذاری قیمت متکالف از این اصل مشتق شده‌اند و یک چارچوب ارزش‌گذاری مرتبط با اثر شبکه را ارائه می‌دهند. این باندها طیفی از سطوح قیمتی را ایجاد می‌کنند که ارزیابی تئوری بیت کوین را بر اساس مبانی شبکه ارزیابی می‌کند.

از نظر تاریخی، این باندها هم به عنوان سطوح مقاومت و هم سطح حمایت کلیدی در چرخه‌های مختلف بازار عمل کرده‌اند. در ماه‌های اخیر، سطح 56,000 دلار نقطه محوری برای این اندیکاتور بوده است که حمایتی قوی از قیمت بیت کوین در ماه می‌داشته است.

طبق گزارش CryptoQuant، در صورتی که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با فشار نزولی بیشتری مواجه شود، این سطح قیمت می‌تواند حیاتی باشد. با این حال، اگر قیمت بیت کوین به زیر این سطح سقوط کند، بیت کوین می‌تواند اصلاح بزرگی را تجربه کند.

قیمت بیت کوین در یک نگاه

در زمان نوشتن این مطلب، قیمت بیت کوین به حدود 60,800 دلار بازگشته است که نشان‌دهنده کاهش 1 درصدی در 24 ساعت گذشته است. عملکرد این رمزارز در بازه زمانی هفتگی بدتر است و بیش از 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

بایننس سیاست‌های خود را برای شهروندان ترکیه و امارات تغییر خواهد داد

بایننس تغییرات قابل توجهی را برای خدمات خود در ترکیه اعلام کرده است. به گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *