آموزش گام به گام کیف پول تون کیپر Tonkeeper

تون کیپر (Ton Keeper) کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال تون (TON) است که این روزها به دلیل همکاری‌های بلاکچین تون با بازی‌های تلگرامی مانند نات کوین، بسیار محبوب شده است. با ادامه روند این بازی‌ها و البته پررنگ‌تر شدن نقش ارز دیجیتال تون در فضای ارزهای دیجیتال، آموزش کیف پول تون کیپر یکی از چیزهایی است که حتما به آن نیاز خواهید داشت.

کیف پول تون کیپر Tonkeeper چیست؟

اکنون که از اهمیت کیف پول ارز دیجیتال اطلاع دارید، باید شما را با یکی از کاربردی‌ترین این کیف پول‌ها آشنا کنیم. کیف پول تون کیپر، کیف پولی است که در بستر شبکه تون (TON) توسعه یافته و فعالیت می‌کند؛ درواقع کیف پول تون کیپر به شما این امکان را می‌دهد تا ارزهای خود که در بستر شبکه تون هستند و یا خود تون کوین‌هایتان را مدیریت کنید.

اگر با شبکه تون و ارز دیجیتال تون کوین آشنایی ندارید، باید بدانید که تون (که متخصر عبارت The Open Network) است یک شبکه بلاکچین است که برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و پشتیبانی از انواع dApps ها طراحی و توسعه یافته است. 

آموزش کار با کیف پول تون کیپر

پس از آشنایی با تون کیپر و نحوه فعالیت آن، حالا بهتر است به چگونگی کار با این کیف پول بپردازیم. باید بدانید که کیف پول تون کیپر، همان‌طور که از نامش مشخص است، مخصوص شبکه تون است و فقط از ارزهای موجود در بستر این بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند، پس در نتیجه نمی‌توان از آن برای مبادله و خرید و فروش ارزهای دیگری مانند بیت‌کوین استفاده کرد.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تون کیپر

کیف پول تون کیپر برای پلتفرم‌های اندروید و ios دارای اپلیکیشن اختصاصی است و بصورت وب نیز قابل استفاده است. برای نصب اپلیکیشن این کیف پول می‌توانید بسته به پلتفرم خود به گوگل‌پلی، سایت اصلی تون کیپر و یا اپ استور مراجعه کرده و این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب، گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  • New Wallet: با استفاده از این گزینه، می‌توانید کیف پول جدیدی در این اپلیکیشن بسازید.
  • Existing Wallet: با این گزینه می‌توانید کیف پول قبلی خود در این برنامه را با استفاده از عبارت بازیابی 24 حرفی بازیابی کنید.

پس از انتخاب گزینه ساخت کیف پول جدید، باید یک رمز عبور 4 رقمی برای برنامه تعیین کنید و دو بار آن را وارد کنید تا تأیید شود. سپس می‌توانید نوتیفیکیشن‌های برنامه را فعال کنید و در ادامه، به همین راحتی کیف پول شما ساخته می‌شود. در بالای صفحه موجودی کیف پول خود را مشاهده می‌کنید و در بخش پایین آن آدرس کیف پول شما به صورت خلاصه قرار دارد و با ضربه زدن روی آن، کپی می‌شود. برنامه بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • Send: در این بخش می‌توانید با استفاده از آدرس یک کیف پول دیگر و یا نام آن و کامنت تراکنش، برای کیف پول‌های دیگر ارز دیجیتال تون و یا تتر ارسال کنید.
  • Receive: در این بخش یک QR کد و گزینه کپی و اشتراک گذاری و همچنین آدرس کیف پول خود را مشاهده می‌کنید و با استفاده از آن می‌توانید Toncoin و دیگر کوین‌های بستر تون را روی کیف پول خود دریافت کنید.
  • Scan: این بخش به شما اجازه می‌دهد تا QR کد دیگر کیف پول‌ها را اسکن کنید.
  • Swap: در اینجا می‌توانید توکن‌ها را با یکدیگر مبادله کرده و با پرداخت مقداری کارمزد، مبادله خود را نهایی کنید.
  • Buy & Sell: در بخش Buy می‌توانید تون، تتر و یا نات‌کوین خریداری کرده و در بخش Sell نیز می‌توانید تون‌کوین‌های خود را بفروشید.
  • Stake: با استفاده از این بخش می‌توانید رمزارزهای موجود در کیف پول خود را استیک کنید.

در بخش پایین، اپلیکیشن به شما تعدادی خدمات برای افزایش ایمنی و راحتی کار ارائه می‌دهد. این بخش‌ها شامل فعال کردن نوتیفیکیشن تراکنش‌ها، استفاده از اثر انگشت برای تأیید تراکنش، عضویت در کانال تلگرامی تون کیپر و پشتیبان‌گیری عبارت بازیابی کیف پول است. در بخش پایین آن نیز قیمت لحظه‌ای تون‌کوین و تتر (برحسب تون‌کوین) به شما نمایش داده می‌شود.

در پایین‌ترین بخش صفحه نیز با استفاده از گزینه Wallet می‌توانید به گزینه‌های بالا و صفحه اصلی برنامه دسترسی داشته باشید. بخش  History سابقه تراکنش‌های شما در این برنامه را نمایش داده و بخش Browser نیز یک مرورگر کوچک مخصوص شبکه Ton (مانند ترون اسکن برای ترون) را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای دریافت ارز دیجیتال روی کیف پول تون کیپر خود، باید از گزینه Receive استفاده کرده و آدرس کیف پول خود و یا QR کد کیف پول‌ را در اختیار فرستنده قرار بدهید. برای ارسال رمزارز نیز باید از گزینه Send استفاده کرده و با وارد کردن آدرس کیف پول مورد نظر و کامنت ارائه شده برای تراکنش، مقدار مد نظرتان را برای کیف پول‌های دیگر ارسال کنید. توجه کنید که حتما هردوی آدرس کیف پول و کامنت را به صورت درست وارد کرده‌اید، چون حتی یک کلمه اشتباه در هر یک از این موارد باعث می‌شود تا سرمایه شما از دست رفته و رمزارزهای مد نظرتان برای کیف پول نامعلومی ارسال شود.

مزایا و معایب کیف پول تون کیپر

کیف پول تون کیپر به عنوان یک کیف پول مخصوص شبکه تون، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

  • پشتیبانی کامل از شبکه تون تمامی توکن‌های بستر تون، کارمزد پایین برای تراکنش‌ها، سرعت بالای اپلیکیشن، امکان پرداخت کارمزد با باتری‌های مخصوص اپلیکیشن، امکان دریافت و ارسال راحت و سریع رمزارزها، استیک راحت ارزها در کیف پول، عدم نیاز به احراز هویت و مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای پشتیبانی شده همگی از مزایای کیف پول تون کیپر هستند.
  • یکی دیگر از مزایای مهم کیف پول تون کیپر، پشتیبانی و همکاری کامل با شبکه اجتماعی تلگرام است. پروژه‌ها و ایردراپ‌هایی که در بستر تلگرام و تون اجرا می‌شوند، همگی توسط کیف پول تون کیپر پشتیبانی می‌شوند. شاید تاکنون اسم پروژه‌های معروفی مانند نات‌کوین به گوش‌تان خورده باشد؛ این پروژه‌ها که در بستر تلگرام اجرا شده و با استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام ایردراپ خود را راه‌اندازی کرده‌اند و نیز در بستر شبکه تون قرار دارند، به طور کامل توسط کیف پول تون کیپر پشتیبانی می‌شوند. پس اگر شما هم در این ایردراپ‌های تلگرامی شرکت کرده‌اید، کیف پول تون کیپر بهترین گزینه برای دریافت ارزهای دیجیتال دریافت شده توسط شما هستند.
  • پشتیبانی این کیف پول فقط محدود به شبکه تون است و از دیگر شبکه‌ها در کیف پول تون کیپر پشتیبانی نمی‌شود.

ویژگی‌های منحصر به فرد کیف پول تون کیپر

کیف پول تون کیپر خدمات مختلفی را در بستر شبکه تون به کاربران ارائه می‌دهد که بسیاری از آن‌ها منحصر به فرد این کیف پول هستند. سرعت بالا و دسترسی آسان به این برنامه از ویژگی‌های خاص آن است. از دیگر ویژگی‌ها آن، امکان پرداخت کارمزد با استفاده از باتری‌هایی است که در این برنامه قرار دارند. با استفاده از تتر، می‌توانید این باتری‌ها را شارژ کرده و بجای پرداخت تون‌کوین به عنوان کارمزد، از این باتری‌ها برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های خود استفاده کنید.

سازگاری و همکاری کیف پول تون کیپر با شبکه اجتماعی تلگرام نیز دیگر ویژگی خاص این کیف پول است. همان‌طور که اشاره شد، ایردراپ‌های بسیاری در بستر ربات تلگرام توسعه یافته است و اجرا می‌شوند که معمولا در بستر شبکه تون هستند، پس می‌توان ارز برداشت شده از آن‌ها را با استفاده از کیف پول تون کیپر برداشت کرد. جدای از ایردراپ‌ها، کیف پول تون کیپر برای بسیاری از پرداخت‌های درون برنامه شبکه تلگرام قابل استفاده است و با ولت خود تلگرام سازگاری کامل دارد.

تون کیپر کیف پولی با رابط کاربری آسان

با استفاده از تون کیپر، کاربران می‌توانند به راحتی تراکنش‌های ارز دیجیتال تون را انجام دهند، بدون اینکه نگران امنیت وجوه خود باشند. این کیف پول نه تنها فرآیندهای پیچیده را ساده می‌کند، بلکه امکاناتی مانند پشتیبان‌گیری و بازیابی آسان، کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی و رابط کاربری آسان را فراهم می‌آورد.   

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

مقایسه تراست ولت و متامسک

Trust Wallet و MetaMask دو کیف پول غیرحضانتی محبوب و پرکاربر در دنیای ارزهای دیجیتال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *