آشنایی با بازی پگاکسی، یک تجربه دیجیتالی از مسابقات اسب‌دوانی

مسابقات اسب‌دوانی از گذشته تاکنون یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها برای افراد به خصوص ثروتمندان بوده است. اما امروز، محبوبیت مسابقات اسب دوانی وارد دنیای دیجیتالی شده است و به این ترتیب هر کسی می‌تواند اسب اختصاصی خود را پرورش دهد و با شرکت در مسابقات کسب درآمد کند! در واقع پگاکسی ترکیبی منحصر به فرد از مسابقات اسب‌دوانی مجازی و فناوری NFT است که به بازیکنان امکان می‌دهد علاوه بر لذت بردن از بازی، درآمدزایی نیز داشته باشند. پس اگر می‌خواهید با بازی پگاکسی و نحوه کسب درآمد از آن آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

بازی پگاکسی چیست؟

پگاکسی (Pegaxy)، یک بازی اسب‌دوانی دیجیتالی در متاورس است که با استفاده از آن کاربران در مسابقات اسب دوانی شرکت می‌کنند. اسب‌های این بازی NFT هایی تحت عنوان اسب‌های پگاسوس، از اساطیر یونانی، است که بازیکنان آن‌ها را پرورش می‌دهند یا اجاره می‌کنند تا با یکدیگر مسابقه دهند. در هر مسابقه ۱۲ اسب وجود دارد و سه نفر برتر جایزه‌ای به نام VIS، که یک توکن مهم در این پلتفرم‌ است، دریافت می‌کنند. هر کدام از اسب‌های این بازی که Pega نام دارند، منحصر به فرد هستند و ویژگی‌های ظاهری خاص خود را دارند. به همین دلیل بازیکنان می‌‌توانند به پرورش، ادغام، اجاره، فروش و .. این اسب‌ها بپردازند و توکن VIS به دست آورند.

بازی پگاسی مبتنی بر بلاکچین پالیگان ساخته شده است و از یک اقتصاد توکنی دوگانه استفاده می‌کند. توکن حاکمیتی PGX (Pegaxy Stone) و توکن کاربردی آن VIS (Vigrous)، دو توکن اصلی این بازی هستند و هر دوی این توکن‌ها علاوه بر کاربردهایی که در بازی دارند در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش‌ هستند.

تعداد دقیق بازیکنان این بازی هیچگاه منتشر نشده است. اما این بازی توانست در ابتدای ظهور خود ۲۱ هزار بازیکن فعال را جذب کند و هم‌اکنون در توییتر خود بیش از ۵۵ هزار دنبال‌کننده دارد.

تیم سازنده بازی پگاسکی

Pegaxy محصول Mirai Labs، تیمی متخصص در ساخت بازی Web3 است. فرانسیسکو گارسیا (Francisco Garcia) و آلفرد لارسن (Alfred Larsen)، بنیانگذاران این پروژه هستند که در سال ۲۰۲۱ بازی پگاکسی را در کشور سنگاپور طراحی و اجرا کردند. تمرکز این بازی بر نسخه موبایلی آن است. تیم توسعه‌دهنده خلاق آن به طور فعال در حال توسعه بازی است و به طور مداوم ویژگی های جدید را اضافه می‌کند. Pegaxy به دلیل گرافیک زیبا، گیم پلی جذاب و مدل اقتصادی منحصر به فرد خود مورد توجه قرار گرفته است.

نقشه‌راه پگاکسی

بازی پگاکسی به تازگی نقشه راه خود را برای سال 2024 به روزرسانی کرده است و طبق این رودمپ قصد دارد تا بر ساخت یک تجربه بسیار فراگیر از گیم پلی موبایل سه بعدی تمرکز کند. این رودمپ چهار مرحله دارد:

Q1:

  • انتخاب لابی: بازیکنان می‌توانند بر اساس نقاط قوت Pega خود مسیرهای مسابقه ای خاص را انتخاب کنند و شانس برنده شدن خود را افزایش دهند.
  • بازار بهبود یافته: رابط کاربری و ویژگی‌های کاربرپسندتر برای خرید و فروش آسان‌تر Pegas.
  • آمیختگی ژنتیکی: بازیکنان بتوانند دو پگا را با هم ترکیب کنند تا فرزندان جدیدی با آمار بهبود یافته و کمیاب ایجاد شود.
  • گیم پلی مبتنی بر مهارت بازیکنان: معرفی حالت بازی مبتنی بر مهارت که به بازیکنان این امکان را می‌دهد که Pegas خود را در مسابقات سه بعدی شرکت دهند تا تجربه‌ای فراگیر و رقابتی‌تر داشته باشند.

Q2:

  • سیستم سوزاندن توکن PEGA: ارائه مکانیزم توکن سوزی برای کمک به کنترل عرضه کلی پگا که ارزش واحدهای باقی مانده را افزایش می‌دهد.
  • ارائه نسخه بتای موبایل: حالت بازی سه بعدی بر روی دستگاه های تلفن همراه منتشر می‌شود و دسترسی بهتری به بازیکنان ارائه می‌دهد.
  • Pegaxy Ares: راه‌اندازی یک سیستم مدیریت صنفی که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا انجمن‌هایی را برای تعامل اجتماعی، همکاری و بازی رقابتی تشکیل دهند یا به آن بپیوندند.
  • Pegaxy Themis: معرفی یک پلتفرم حاکمیت جامعه، به بازیکنان قدرت می‌دهد تا در فرآیندهای تصمیم‌گیری مربوط به توسعه بازی شرکت کنند.

Q3:

  • Rank & Tournaments: پیاده‌سازی سیستم رتبه‌بندی و مسابقات برای گیم پلی مبتنی بر مهارت، افزودن یک لایه رقابتی و چالش‌های هیجان‌انگیز برای بازیکنان.
  • Social Hub: راه‌اندازی یک مرکز اجتماعی اختصاصی در بازی برای بازیکنان برای تعامل، ایجاد جوامع و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی.
  • Mobile Release Full: عرضه رسمی بازی Pegaxy با گیم پلی کامل سه بعدی در دستگاه‌های تلفن همراه.

Q4:

  • Land Expansion: معرفی مالکیت زمین و مکانیک‌های گیم پلی مبتنی بر زمین، که به طور بالقوه دامنه بازی و درگیری بازیکن را گسترش می‌دهد.
  • حالت Sandbox: یک حالت sandbox خلاقانه که در آن بازیکنان می‌توانند مسیرهای مسابقه و تجربیات خود را طراحی کنند.
  • مسابقات پرورشی: مسابقات پرورشی رقابتی برای تشویق پرورش استراتژیک و نمایش برتر Pegas.
  • حاکمیت غیرمتمرکز: انتقال تدریجی پلتفرم به سمت حکومت غیرمتمرکز که به بازیکنان کنترل بیشتری بر آینده بازی می‌دهد.

در این نقشه راه همچنین تیم Pegaxy به برنامه‌های بلندپروازانه‌تری برای آینده اشاره کرده است، از جمله:

  • ادغام Esports: ادغام پگاکسی با پلتفرم‌ها و مسابقات ورزش‌های الکترونیکی برای ارائه این بازی به مخاطبان گسترده‌تر.
  • گسترش بازی برای کسب درآمد: کاوش مکانیک‌ها و فرصت‌های جدید بازی برای کسب درآمد فراتر از مسابقه.
  • ادغام Metaverse: یکپارچگی بازی با متاورس، تا بازیکنان از Pegas و دارایی‌های خود در دنیای مجازی دیگر استفاده کنند.

در حال حاضر در مرحله فاز چهارم یا Q4 هستیم. توجه به این نکته مهم است که نقشه راه در معرض تغییر است و تیم Pegaxy ممکن است اولویت‌ها یا جدول زمانی خود را بر اساس عوامل مختلف تنظیم کند. با این حال، نگاهی اجمالی به آینده بازی و احتمالات هیجان‌انگیزی که در پیش رو دارند را ارائه می‌دهد.

pegax stone چیست؟

پگاکسی استون با نماد PGX، توکن حاکمیتی بازی پگاکسی است که نقش مهی را در بازی برعهده دارد. اجاره اسب‌های NFT، دریافت تخفیف در هزینه های پرورش هنگام ایجاد Pegas جدید، شرکت در مسابقات اختصاصی و استیکینگ PGX برای کسب جوایز VIS تنها بخشی از کاربردهای این توکن در بازی است.

عرضه کل PGX، یک میلیارد است و توزیع آن بر پاداش‌های جامعه، تخصیص تیم و توسعه اکوسیستم تمرکز دارد. این ارز دیجیتال همچنین در صرافی‌های کریپتو لیست شده است و امکان خرید و فروش PGX به صورت عادی نیز وجود دارد.

اسب‌های پگاسی (PGX)     

اسب‌های پگاسی اصلی‌ترین عناصر بازی هستند که به عنوان NFT (توکن های غیرقابل تعویض) و به نام Pegas شناخته می‌شود. پگاها محورهای اصلی بازی به‌شمار می‌آیند و برای پرورش، اجاره و مسابقه استفاده می‌شوند. هر پگا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند سرعت، باد، آتش، آب، استقامت و شانس است و این ویژگی‌ها به طور مستقیم بر عملکرد آن‌ها در مسابقات تأثیر می‌گذارد. اسب‌ها در این بازی براساس نژاد یا خط خونی طبقه‌بندی می‌شوند و هرچه نژاد آن نادرتر باشد، ارزشمندتر است. انواع نژاد اسب در این بازی عبارت است از:

  • هوز (اسطوره رعد و برق): نماد زئوس، خدای آسمان و نادرترین و قدرتمندترین پگا به‌شمار می‌رود.
  • کامپونا (اسطوره آتش): نژاد نسبتا نادر و سازگار با آتش است.
  • نژاد کلین (اسطوره آب): نژاد رایج در بازی با عملکرد خوب در باران و آب است.
  • نژاد زان (اسطوره باد): زان رایج‌ترین نژاد پگا در بازی است و در برابر باد مقامت خوبی دارد.

این اسب‌های اساطیری همچنین دارای ویژگی‌های جذاب بصری مانند رنگ کت، نوع بدن، بال‌ها و لوازم جانبی هستند که زیبایی‌شناسی و هویت فردی را به بازی اضافه می‌کنند. بازیکنان در این بازی می‌‌توانند از طریق سکه‌های VIS از این ویژگی‌ها برای اسب خود بهره‌مند شوند.

اما فعالیت اصلی اسب‌ها، مسابقه دادن Pegas در برابر اسب‌های سایر بازیکنان است. در این مسابقات، کاربران مختلف با هم رقابت می‌کنند و برنده هر مسابقه جوایزی را در قالب توکن ابزار بازی، VIS به دست می‌آورد. نکته جالب این بازی این است که هر Pega یک NFT واقعی است و کاربران با پرورش اسب‌های خود می‌توانند مالک یک دارایی دیجیتال ارزشمند شوند. به همین دلیل، می‌توان Pegas را در بازار پگاکسی خرید و فروش کرد. قیمت‌ این دارایی‌ها بر اساس کمیاب بودن، ویژگی‌ها و پتانسیل پرورش متفاوت است. بدین ترتیب، اسب‌های بازی پگاکسی چیزی بیش از یک شخصیت بازی هستند و باید آن‌ها را دارایی‌های استراتژیک با ارزش اقتصادی و عملکردهای متنوع در اکوسیستم بازی بدانیم که می‌توانند برای کسب درآمد به ما کمک کنند.

چگونه پگا کسب کنیم؟

مهم‌ترین چیزی که هر بازیکن برای شروع بازی احتیاج دارد، یک اسب پگاسوس است. در واقع، شما باید برای شروع بازی، یک پگا داشته باشید. اما از آنجا که ارزان‌ترین Pegas حداقل 300 USDT (تتر) قیمت دارد، افراد بسیاری حاضر به پرداخت این هزینه نیستند. بنابراین، پلتفرم پگاکسی سیستمی را فراهم کرده است تا بازیکنان بتوانند پگاها را اجاره کنند. در واقع، در این بازی بازیکنان تازه‌وارد می‌توانند اسب سایر بازیکنان را اجاره کنند و با هزینه‌ای مقرون به صرفه مسابقه دهند. اجاره پگاها به سه شکل در بازی انجام می‌شود:

تقسیم سود

در این روش، شما پگای شخص دیگری را اجاره می‌کنید و در ازای آن درصدی از سود خود را به او می‌دهید. این روش برای کسانی که می‌خواهند پگا اجاره دهند نیاز به سرمایه اولیه (خرید پگا) دارد، اما می‌تواند جریان ثابتی از درآمد را ارائه دهد. همچنین میزان سود از اجاره پگا به عواملی مانند نادر بودن، مهارت راننده و شانس بستگی دارد.

اجاره مستقیم

در این روش، شما پگای خود را به شخص دیگری برای مدت زمان مشخصی اجاره می‌دهید و مبلغ ثابتی را دریافت می‌کنید. این روش ریسک کمتری نسبت به تقسیم سود دارد، اما سود آن نیز کمتر است.

اجاره ثابت

در این روش، شما پگای خود را به یک پلتفرم اجاره می‌دهید و پلتفرم به شما مبلغ ثابتی را به صورت روزانه یا هفتگی پرداخت می‌کند. این روش ساده‌ترین روش برای کسب درآمد از پگا است، اما سود آن نیز کمتر از دو روش دیگر است. البته توجه داشته باشید که صاحبان اصلی پگا، هر زمان که بخواهند می‌توانند آن را پس بگیرند، به خصوص اگر بازیکن خوب بازی نکند و یا در مسابقات شرکت نکند.

روش اجاره پگا

برای اجاره پگا، شما به کیف پول متامسک (MetaMask) و ارز دیجیتال متیک (Matic) نیاز دارید. سپس می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1) افزودن شبکه پالیگان به ولت

پس از این که ارز دیجیتال متیک را از صرافی ارز دیجیتال خریداری کردید، باید بلاکچین پلیگان را به ولت خود اضافه کنید. برای این کار، گزینه Add Network را بزنید و سپس اطلاعات زیر را وارد نمایید:

Network name: Polygon

New RPC URL: https://polygon-rpc.com

Chain ID: 137

Currency Symbol: MATIC

Block Explorer URL: https://polygonscan.com

حال می‌توانید ارزهای خریداری شده را به ولت خود انتقال دهید.

2) نصب بازی پگاکسی

حال بازی موبایلی پگاکسی را از گوگل استور دانلود کنید و پس از ورود گزینه renting کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه، شما به بازار اجاره پگاها برده می‌شوید و می‌توانید اسب‌هایی با قیمت متفاوت را مشاهده کنید.

3) اجاره پگا

پس از انتخاب پگای موردنظر، می‌توانید روی گزینه Pay Rent Fee کلیک کنید.

4) تعویض توکن متیک با PGX

برای پرداخت اجاره پگاها شما باید توکن PGX که توکن حاکمیتی این پلتفرم است داشته باشید. برای این کار کافی است تا در ولت متامسک این دو توکن را با هم تعویض یا Swap کنید.

5) پرداخت اجاره

اکنون تنها با کلیک کردن روی گزینه ” Approve PGX” می‌توانید مبلغ اجاره را بپردازید و در مسابقات شرکت کنید.

روش کسب پگا به وسیله خرید و حراج (Buy Now and Auction)

به جز اجاره پگاها، دو راه یعنی خرید و حراج اصلی‌ترین روش‌ به دست آوردن پگاها است.

Buy Now

در روش خرید (Buy Now)، دارندگان پگا برای اسب خود قیمت‌هایی را معین می‌کنند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه آن را خریداری کنید. برای خرید ارزدیجیتال پگا به طور مستقیم:

  • به قسمت MarketPlace بروید و روی گزینه Pegas کلیک کنید. لازم به ذکر است که پگاها با USDT یا PGX در Polygon قابل خرید هستند.
  • پگای موردنظر را انتخاب کنید.
  • گزینه buy را انتخاب کنید.

Auction

خرید پگا از حراج کمی متفاوت است. برای پیدا کردن پگاهای حراجی باید به Market Place بازی مراجعه و فیلتر Auction را اعمال کنید. سپس:

  • به مبلغ پیشنهادی فعلی، قیمت رزرو، پیشنهاد اولیه (در صورت وجود) و زمان باقیمانده حراج دقت کنید و توضیحات فروشنده، به ویژه هر یادداشتی در مورد اصل و نسب، ویژگی‌ها یا مشکلات احتمالی با دقت بخوانید.
  • حداکثر قیمت پیشنهادی خود را مشخص کنید. قبل از تعیین حداکثر پیشنهاد خود، کارمزدهای احتمالی مانند کارمزد بازار (۳٪) و هزینه‌های گس را نیز در نظر بگیرید.
  • مبلغ پیشنهادی مورد نظر خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و مطمئن شوید که در محدوده حداقل قیمت پیشنهادی قرار دارد.
  • زمان باقیمانده و پیشنهادهای جدید را نیز زیر نظر بگیرید.
  • اگر زمانی که تایمر حراج به پایان می‌رسد بالاترین پیشنهاد را داشته باشید، برنده حراج هستید.
  • Pega به کیف پول شما منتقل می‌شود و مبلغ پیشنهادی نهایی به اضافه هر کارمزدی از شما دریافت می‌شود.

آموزش بازی پگاسکی

همانطور که گفتیم، Pegaxy Game یک بازی اسب‌دوانی است که بازیکنان در آن با اسب‌های خود مسابقه می‌دهند و در ازای برنده شدن جوایز توکنی دریافت می‌کنند. مراحل راه‌اندازی این بازی عبارت است از:

راه اندازی

برای انجام بازی پگاسی، اولین کاری که باید بکنید راه‌اندازی یک کیف پول ارز دیجیتال مانند MetaMask برای ذخیره Pegas و توکن‌ها است. شما همچنین برای پرداخت هزینه گس در بازی به Polygon نیاز دارید. بنابراین ابتدا کیف پول خود را به بازی متصل کنید.

مسابقه دادن

پس از این که پگای خود را با توجه به مراحل گفته شده خریداری یا اجاره کردید، می‌توانید در مسابقات شرکت کنید. برای این کار روی گزینه Racing کلیک کنید و پس از انتخاب پگای خود، هزینه بازی را بپردازید و استارت را بزنید. حال باید کمی صبر کنید تا پلتفرم شما را با ۱۱ بازیکن دیگر مطابقت دهد و مسابقه آغاز شود.

برای مسابقه، هر اسب دارای ۲۵ سطح انرژی است که هر بار که اسب شما مسابقه می‌دهد، ۱ امتیاز انرژی از دست می‌دهید. برای پر شدن هر یک امتیاز باید تقریبا یک ساعت منتظر بمانید. پیشنهاد می‌کنیم برای به دست آوردن بهترین بازده در مسابقه یک اسب انفرادی، سعی کنید هر روز حداکثر انرژی خود را برای مسابقه استفاده کنید.

روش کسب سود از بازی پگاسکی

در اکوسیستم Pegaxy راه های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد. در واقع، به دلیل روش‌های مختلف کسب درآمد، پگاکسی می‌تواند گروه بزرگتری از مردم را هدف قرار داده و اینگونه جامعه خود را گسترش دهد. توجه داشته باشید در این بازی، درآمدها و جوایز با توکن VIS پرداخت می‌شوند. روش‌های کسب سود از بازی پگاکسی عبارتند از:

با شرکت در مسابقات اسب دوانی پگاکسی می‌توانید بر اساس موقعیت خود، توکن‌های VIS (توکن کاربردی بازی) برنده شوید. البته برنده شدن و موفقیت در مسابقه به ویژگی‌های Pega و مهارت‌های مسابقه‌ای شما بستگی دارد. سود این روش نیز متفاوت و متناسب با جوایز بازی است.

در بازی پگاکسی شما می‌توانید دو اسب پگا را ترکیب کنید تا فرزندانی با صفات ارزشمند ایجاد کنید. سپس می‌توانید آن فرزندان را در بازار بفروشید و سود به‌دست آورید. سود این کار نیز به کیفیت فرزندان و تقاضای بازار بستگی دارد.

همانطور که گفتیم، یکی از روش‌های کسب درآمد از این بازی، اجاره پگا است. با اجاره پگا به سایر بازیکنان اجازه می‌دهید از Pegas شما برای مسابقه استفاده کنند و اینگونه بخشی از پاداشی که به دست می‌آورند به شما تعلق می‌گیرد.

  • بورسیه یا scholarship

در بازی Pegaxy، بورسیه برنامه ای است که در آن بازیکنان باتجربه Pegas خود را به بازیکنان جدید یا با منابع کمتر قرض می دهند. این روش به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در بازی شرکت و جوایزی را بدون نیاز به خرید Pegas خود دریافت کنند. این روش به سرمایه‌گذاری اولیه نیاز ندارد و با تلاش و ریسک کمتری می‌توانید درآمد داشته باشید.

همچنین سایر روش‌های کسب سود از این بازی شامل:

  • شرکت در مسابقات: می‌توانید برای دریافت جوایز جذاب، از جمله توکن‌های Pegas یا VIS رقابت کنید.
  • خرید و فروش توکن‌های بازی: قیمت پگا و ارزش توکن VIS می‌تواند با توجه به نوسانات بازار تغییر کند و موقعیتی را برای کسب سود فراهم آورد.

پگاکسی، اسب دوانی دیجیتالی

Pegaxy یک مدل بازی بسیار ساده را برای هر کسی که می‌خواهد سرگرم شود و کسب درآمد کند ارائه می‌دهد. در این بازی بازیکنان در مسابقات اسب‌دوانی شرکت می‌کنند و سه نفر اول جوایزی توکنی را برنده می‌شوند. این بازی، براساس یک مدل آزمایشی از بازی nft مشهور Axie Infinity ساخته شده است و این می‌تواند نویدی برای آینده روشن آن باشد. البته این بازی هنوز مشکلاتی مانند تعداد محدود اسب‌ها و تعداد بالای کاربران را دارد که باید راه‌حلی برای آن بیاندیشد.

درباره ی macanpc

مطلب پیشنهادی

zksync چیست؟ پروتکل لایه دو، با ویژگی‌های جذاب

بلاکچین اتریوم شبکه‌ای است که محبوبیت و امکانات زیادی دارد اما کارمزدهای نجومی آن، باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *